Termin iz naslova ovog posta je sastavni dio obveza iz članka 5. GDPR-a i predstavlja jedno od temeljnih načela svake obrade osobnih podataka
 
Što je poštena obrada osobnih podataka?
 
Nadzorno tijelo Velike Britanije, ICO, odlično je uredilo ovo područje:
 
https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-data-protection/guide-to-the-general-data-protection-regulation-gdpr/principles/lawfulness-fairness-and-transparency/
 
Obrada osobnih podataka uvijek mora biti poštena i zakonita.
 
Ako je bilo koji aspekt obrade osobnih podataka nepravedan, prekršit će se ovo načelo čak i ako možemo dokazati da imamo zakonsku osnovu za konkretnu obradu. Općenito, poštenost znači da bismo s osobnim podacima trebali postupati samo na načine koje bi ljudi razumno očekivali, a ne koristiti ih na načine koji na njih imaju neopravdane štetne učinke.
 
Moramo se zaustaviti i razmisliti ne samo o tome kako možemo koristiti osobne podatke, već i o tome bismo li trebali to činiti. Procjena obrađujemo li pošteno osobne podatke djelomično ovisi o načinu na koji ih dobivmo.
 
Konkretno, ako je netko prevaren ili zaveden kad nam predaje osobne podatke, onda to vjerojatno nije pošteno. Da bismo procijenili obrađujemo li pošteno osobne podatke ili ne, moramo općenitije razmotriti kako to utječe na interese dotičnih ljudi - kao grupe i pojedinačno.
 
Ako smo osobne podatke pribavili i koristili pošteno u odnosu na većinu ljudi na koje se odnose, ali nepravedno u odnosu na jednog pojedinca, i dalje će postojati kršenje ovog načela i obrada osobnih podataka nije poštena. Osobni podaci mogu se ponekad koristiti na način koji negativno utječe na pojedinca, a da to nužno nije nepravedno. Važno je je li takva šteta opravdana, razmjerna i dokaziva.
 
Mi ćemo reći da u svakom slučaju, u svakoj životnoj i poslovnoj situaciji vrijedi biti pošten. Uvijek.