Liječnik i vlasnik male ordinacije obiteljske medicine odlazi u mirovinu i sve kartone pacijenata i pripadajuće osobne podatke daje drugoj ordinaciji i drugom liječniku temeljem osobnog odabira.
 
Usporediva priča je i s ordinacijama dentalne medicine pa i drugim usporedivim djelatnostima.
 
Da ponovimo temelje GDPR-a iz članka 6. stavka 1. koji definira točno 6 valjanih pravnih temelja za bilo koju vrstu obrade osobnih podataka:
 
(a) privola
(b) ugovor ili radnje prije sklapanja ugovora
(c) pravna (zakonska) obveza voditelja obrade
(d) ključni interes pojedinca
(e) javni interes ili službena ovlast voditelja obrade
(f) legitimni interes, osim kada interes pojedinca nije jači i kada pojedinac objektivno to i očekuje.
 
Kada pacijent izabere pojedinu ordinaciju primarne zaštite, u sklopu ugovornog odnosa na njegov zahtjev daje podatke u skladu s ugovornim odnosom prema članku 6. stavku 1. točka (b), a za podatke o zdravlju temeljem članka 9. stavka 2. točke (h). Pokriveno GDPR-om.
 
Da bi sada ordinacija obiteljske medicine dala podatke svojih pacijenata jednostranom odlukom trećoj strani s kojom dosadašnji pacijent nema odnos te s obzirom da pacijenti ne trebaju očekivati i u pravilu ne žele da im netko drugi odabire ordinaciju primarne medicine, štoviše, važećim im je propisima osigurano pravo odabira, tada bez prethodne izričite privole pacijenta preseljenje podataka NE MOŽE biti izvršeno.
 
Postoji jednostavan i ispravan način kako to učiniti.
 
Pravovremeno, dovoljno unaprijed, ordinacija primarne medicine mora u sklopu brige o svojim dosadašnjim pacijentima obavijestiti ih da u skoroj budućnosti prestaju pružati usluge i dati mogućnost pacijentu na odabir, uključujući i svu zdravstvenu dokumentaciju.
 
Postoji i propisana procedura promjene izabranog doktora
 
U skladu s člankom 6. Pravilnika o načinu ostvarivanja prava na slobodan izbor doktora primarne zdravstvene zaštite (NN 147/14., 41/15. – isprava i, 129/17.) ovjera podataka iz Izjave o izboru/promjeni izabranog doktora provodi se u regionalnom uredu odnosno područnoj službi HZZO-a nadležnima prema sjedištu ordinacije novoizabranog doktora koji je tiskanicu Izjave dostavio.
 
Potpisane Izjave HZZO-u je u obvezi dostaviti novoizabrani doktor radi ovjere i unosa podataka u evidencije HZZO-a, međutim u praksi ima situacija u kojima to obavljaju i same osigurane osobe.
 
Nakon provedene ovjere podatka o izboru, odnosno promjeni izabranog doktora, nadležna služba regionalnog ureda odnosno područne službe HZZO-a dostavlja jedan primjerak ovjerene tiskanice Izjave izabranom doktoru, a jedan primjerak dotadašnjem izabranom doktoru, odnosno zdravstvenoj ustanovi za izabranog doktora njezinog radnika.
 
Kada ovjeru podataka o izboru ili promjeni izabranog doktora nije moguće provesti, regionalni ured odnosno područna služba HZZO-a će o tome obavijestiti osiguranu osobu pisanim putem, navesti razloge zbog kojih ovjeru nije bilo moguće provesti te je uputiti o daljnjem postupanju.
 
Osigurana osoba koja izvrši izbor doktora ostvaruje zdravstvenu zaštitu pri novoizabranom doktoru od datuma ovjere podataka iz Izjave, a najkasnije u roku od 10 dana od dana potpisivanja Izjave, a dotadašnji izabrani doktor nakon primitka Izjave obvezan je odmah, a najkasnije u roku od 3 dana, u skladu s odredbama Zakona o liječništvu i Zakona o dentalnoj medicini, predati novoizabranom doktoru svu zdravstvenu dokumentaciju osigurane osobe.
 
Pri tom se ne smatra da je osigurana osoba promijenila izabranog doktora ako joj zdravstvenu zaštitu pruži doktor koji u skladu s općim aktom HZZO-a privremeno zamjenjuje izabranog doktora za vrijeme dok se on nalazi na godišnjem odmoru, službenom putu, dok je privremeno nesposoban, odnosno spriječen za rad u skladu s odredbama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju te u ostalim slučajevima njegove privremene nenazočnosti.
 
https://gov.hr/moja-uprava/zdravlje/prava-iz-obveznog-zdravstvenog-osiguranja/promjena-izabranoga-doktora/453
 
Poštujmo privatnost svojih dosadašnjih pacijenata, osigurajmo im da sami upravljaju svojom privatnošću i svojim zdravljem.