Smije li poslodavac otkriti informaciju zaposlenicima ili vanjskim poslovnim suradnicima da je određeni zaposlenik zaražen koronavirusom?
Trebamo informirati ostale zaposlenike da imamo slučaj zaraze u organizaciji i podržati ih u ostvarivanju njihove odgovornosti da se u slučaju javljanja simptoma zaraze kod bilo kojeg drugog zaposlenika oni sami jave svom obiteljskom liječniku sukladno javnozdravstvenim uputama.
 
Pri tom nemojmo odavati ime zaraženog zaposlenika.
Naš kolega ionako sad ima dovoljno životnih problema.
 
Upute o tome izdao je EDPB (European Data Protection Board) kao središnje EU tijelo za zaštitu osobnih podataka:
 
https://edpb.europa.eu/sites/edpb/files/files/file1/edpb_statement_2020_processingpersonaldataandcovid-19_en.pdf
 
Sjetimo se obveze strogog ograničenja pristupa osobnim podacima o zdravstvenom stanju zaraženog zaposlenika. O istome smo obavijestili nadležne institucije temeljem obveza koje kao poslodavac imamo iz važećih propisa i odluka nadležnih tijela, i nema tog propisa koji nam nalaže otkrivanje identiteta zaraženog zaposlenika unutar organizacije.
 
Ukoliko je ipak u određenom slučaju nužno otkriti ime zaraženog zaposlenika radi daljnje prevencije, tada se mora osigurati da se tog zaposlenika zaštiti i spriječi ugroza njegove sigurnosti i digniteta.
 
Naravno, u manjim organizacijama ili organizacijskim jedinicama zaposlenici će sami vrlo brzo shvatiti tko im nedostaje u timu i ne dolazi na posao. To je životno istinito. Sami će doći do zaključaka, bez da im išta otkrijemo.
 
Na trenutak stavimo GDPR sa strane.
 
U takvim slučajevima poslodavac mora spriječiti stigmatizaciju i osuđivanje zaraženog zaposlenika, mora skrenuti pozornost svojim zaposlenicima da nije zaraženi zaposlenik kriv što se zarazio i da se zaraza može dogoditi svakome.
 
Poslodavac mora biti u takvim trenucima motivator svom timu da pomognu svom kolegi da mu povratak na radno mjesto bude razlog veselju svih članova tima.