Još uvijek se prisjećamo stvarnog slučaja otprije godinu dana kada je korisnik jednog telekom operatora, očigledno nezadovoljan novim mobilnim uređajem koje je kupio na daljinu i imao pravo vratiti ga u roku 14 dana, zaista i vratio taj uređaj operatoru.
 
Naravno, korisnik ga je koristio u tom razdoblju.
 
Telekom operator je preuzeo takav friško otvoren i jedva korišten uređaj, vjerujemo dezinficirao ga i ponovno zapakirao za prodaju nekom drugom korisniku.
 
Taj mobilni uređaj ubrzo je završio u rukama novog korisnika koji nije mogao ni pomisliti da će u njemu zateći neizbrisani popis privatnih kontakata prijašnjeg korisnika, osobnih podataka njegovih bližnjih, poruke, fotografije i tko zna što još.
 
Ovo je odličan primjer koji nam ukazuje koliko je bitno, prilikom vraćanja mobilnog uređaja, njegovog razduživanja ili davanja novom korisniku, isti očistiti izvana i iznutra, najbolje vraćanjem na tvorničke postavke kakvu opciju imaju svi uređaji danas. Uglavnom je to u postavkama pod nazivom "Factory Reset."
 
Cijela priča je puno ozbiljnjija kada poslovni subjekti vraćaju korištene uređaje nakon nekoliko godina leasinga ili najma, od mobilnih uređaja, tableta do računala i mrežnih printera i skenera.
 
U njima se nalazi naša privatnost ali i poslovno osjetljive informacije koje nisu namijenjene trećoj strani.
 
Svakako ih treba očistiti "iznutra".
Novi korisnik će ga očistiti izvana.
 
Učimo na greškama, najbolje na tuđim.