Kada šaljemo newsletter svojim klijentima, korisnicima, poslovnim partnerima, sasvim je izgledno da se među njima nalaze i email adrese koje predstavljaju osobni podatak.
Naime, bez obzira što se radi o poslovnoj email adresi, ako se istom može identificirati pojedinac, takva je email adresa osobni podatak (npr. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i sl.)
Pojedinci se pridružuju našoj newsletter mailing listi privolama (novi klijenti) ili ih stavljamo u listu temeljem našeg opravdanog legitimnog interesa (vaši postojeći klijenti) ako ih obavještavamo ili im nudimo usluge i proizvode povezane s onima koje već koriste ili su ih kupili.
Svaka osoba koja se nalazi na našoj newsletter mailing ima pravo zatražiti skidanje s liste primatelja i takvo pravo mora biti naglašeno prilikom prvog slanja newslettera i u daljnjim newsletterima.
Ako potencijalan ili sadašnji klijent zatraži brisanje njegove email adrese s popisa primatelja, tada to moramo obvezno učiniti i bez iznimke i nepotrebnog odlaganja. Ne samo u našim bazama već izbrisati i u bazama vanjskih izvršitelja koje smo angažirali da u vaše ime šalju newsletter (npr. Webpower, Mailchimp...)
No, kako spriječiti rizik da ponovno tu email adresu ne uključimo u mailing listu primatelja newslettera?
Email adrese pojedinaca koji su zatražili skidanje s liste primatelja newslettera možemo staviti u izdvojeni popis ("blacklist") koji nam treba služiti samo za provjere i osiguranje da se kojim slučajem takve email adrese ne nađu ponovno na listi primatelja. Ne smijemo koristiti te email adrese za slanje newslettera niti taj popis u druge svrhe.
I svakako tu "blacklistu" upišemo u našu Evidenciju aktivnosti obrada sukladno obvezama iz članka 30. GDPR-a.