Nakon što smo zatražili pristup našim osobnim podacima kod bilo koje organizacije za koju mislimo da ima naše osobne podatke, uočit ćemo ponekad da su podaci netočni, kao neispravna email adresa, stari broj telefona, bivša adresa stanovanja, krivi IBAN itd.
Jel vam se možda dogodilo da ste svom nekom komunalnom poduzeću slali zahtjeve da promjene adresu dostave računa jer ste stan iznajmili i jer ste preselili na drugu adresu? I jel se dogodili da vam nisu odgovorili i da su nastavili slati vam račune na prvotnu adresu, a vas nema tamo? Jedino vam rješenje o ovrsi na kraju stigne na pravu adresu? Ovo zadnje se nadamo da se nije dogodili.
Članak 16. GDPR-a nam daje puno pravo zatražiti ispravak netočnih osobnih podataka i organizacija prema kojoj to tražimo, mora isto učiniti bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku mjesec dana i o tome vas izvijestiti. Čak i kad vas odbiju.
I sve to besplatno.
Osim ako pretjerate ili šaljete ogroman broj zahtjeva istoj strani.
Naravno, prije toga se moraju uvjeriti da ste to baš vi, vjerojatno dostavom nekih dokaza.
A ako nema odgovora, možete prijaviti AZOP-u.
A koja kazna organizaciji može biti ako vam oteža vaše pravo na ispravak vlastitih osobnih podataka?
Svježi primjer je povezan s vrlo poznatim imenom low-cost avio prijevoznika Wizz Air kojem prijeti kazna od čak 93 milijuna EUR iz razloga jer svojim klijentima koji žele ispraviti vlastite osobne podatke nudi mogućnost samo u slučaju ako su se vjenčali ili da nazovu na telefonski broj s cijenom poziva od 1 EUR po minuti.
Ponavljamo, pravo na pristup i ispravak vlastitih osobnih podataka mora biti besplatno.
Više o temi na ovom linku:
https://noyb.eu/en/wizz-air-eu1-flight-eu35-your-gdpr-right