Prema zadnjim vijestima, u 2019. godini je vrijednost globalnog tržišta online marketinga bila nevjerojatnih 133 milijarde USD, tako kažu:

https://www.imarcgroup.com/internet-advertising-market

Da ponovimo, 133 milijarde USD!

Ove godine bit će još veći iznos jer nas je pandemija ubrzala u digitalnoj transformaciji i korištenju online usluga.

Online oglašavanje definitivno je jedna od najpropulzivnijih industrija današnjice i svi znamo da Google i Facebook i stotine tisuća manje ili više usporedivih online servisa uzima dio tog kolača.

Ključ cijele priče je prikupiti što više podataka iz domene duboke privatnosti svakog od nas i ponuditi nam što precizniju uslugu ili proizvod koji nam baš nekako treba ili vapimo za njim.

Da bi ponuđena usluga bila precizna i "ona prava" i da bi cijeli lanac tvrtki uključen u online marketing čim više zaradio, treba pronjuškati sve aspekte naše privatnosti, naše želje, potrebe, navike, rutine, bolesti i probleme, nedostatke ili preferencije, ma sve o nama i našoj obitelji.

Jedan od savršenih načina kako ući u naš dom, našu spavaću sobu ili dnevni boravak je putem uređaja bez kojeg je nezamislivo živjeti.

A to je usisavač. Naš mali marljivi špijun.

Suvremen robot-usisavač, da budemo skroz precizni, kojem su cijene sve prihvatljivije a prisutnost u domovima sve češća.

Napunimo mu baterije, spojimo ga na wifi i besplatnu aplikaciju i pustimo ga da radi svoje dok mi imamo više vremena za stvari koje volimo.

Robot-usisavač odlikuje se svojom autonomnošću, mnoštvu pouzdanih senzora i bazira na skeniranju tlocrta našeg doma i svih prepreka na koje nailazi, inteligentno zaključujući nedostaje li nam možda još jedna fotelja ili komoda u prostoru, koliko soba imamo, jesu li na kat, koliko često i kako brinemo o čistoći, ili o temperaturi u stanu, koliko stolica imamo u kuhinji, fali li nam ormar za pospremiti stvari koje držimo ispod kreveta, jel nam hladno ili vruće, ma ne znamo ni sami.

Pri tom smo sigurni da taj mali nečujan novi član naše obitelji možda ipak u sebi, pored niza senzora, krije i visokokvalitetan mikrofon ili pokoju video-kameru.

Vrlo lako može prepoznati imamo li male djece, psa ili mačku, svađamo li se ili volimo jazz glazbu, jel nam dolaze gosti često ili volimo svirati klavir, kada se tuširamo ili koje nam je radno vrijeme, radimo li od doma ili koju melodiju koristimo kao zvono na mobitelu, niz malih sitnica iz našeg uobičajenog života...

Dodamo li tome da su današnji autonomni usisavači spojeni putem wifi tehnologije na internet, da se prikupljeni podaci spremaju na cloud i upravljaju aplikacijama na pametnim telefonima, moramo se zapitati upravljamo li našom privatnošću i kako je zaštititi.

Naravno, nikome od nas ne pada na pamet, pri odabiru robota - usisavača provjeravati koliko je njegov proizvođač usklađen s GDPR-om i koliko je pouzdan u postupanju sa svim podacima koje prikupi o nama.

No, možemo si i sami pomoći da ne spajamo malog špijuna na wifi ili da ne koristimo priloženu aplikaciju ako nam baš nije nužno. Usisavač može raditi i bez toga.

 

Još 2017. se pisalo o tome:

https://www.nytimes.com/2017/07/25/technology/roomba-irobot-data-privacy.html

Jedna je korisnica malog kućnog ljubimca opisala svoje iskustvo donošenja odluke o zaštiti svoje privatnosti:

https://medium.com/swlh/is-my-robo-vac-spying-on-me-3833b1f0a936