Jedna od novina koju GDPR donosi a u pravilu predstavlja priličnu nepoznanicu i ne spominje se dovoljno kao vrlo zanimljiva mogućnost za fizičke osobe, dok za poslovne subjekte donosi glavobolju.

Možete zatražiti prijenos podataka kada poslovni subjekt obrađuje podatke pomoću automatiziranih sredstava na temelju vašeg pristanka ili ugovora.

Pri tom podaci ostaju na inicijalnom mjestu, dok ne zatražite njihovo brisanje, ne raskinete ugovor ili povučete privole. Konkretni primjeri Od davatelja usluge streaminga videozapisa ili internetske videoteke zatražite prijenos vaših podataka (npr. volheni žanrovi) o omiljenom sadržaju drugom davatelju usluge streaminga glazbe / videozapisa.

Iz internetske knjižare u kojoj redovito kupujete knjige zatražite svoje podatke o vašim prethodnim kupnjama, kako biste u novoj internetskoj knjižari mogli dobiti ponudu knjiga sličnih onima koje vas zanimaju. Od trgovca s karticom lojalnosti zahtjevate da informacije o prošlim kupnjama pošaljete drugom trgovcu.

Zatražite od svog dobavljača elektroničke pošte da sve svoje kontakte, poruke i obavijesti o prometu prenesete na e-poštu drugom davatelju usluga. Iz vašeg profila društvene mreže zatražite informacije o vašim prethodnim kontaktima, uključujući prijenos kontaktnih podataka.

Baš nas zanima kako će to u praksi funkcionirati.

Zatražite od svoje banke da prenosi podatke o vašim transakcijama u drugu banku. Kada ne možete zatražiti prijenos?

Ne možete zatražiti prijenos podataka iz javnopravnih zapisa. PRIMJER: Želite da Porezna uprava pruži privatnoj tvrtki podatke koje vodite u poreznom registru.

Prijenos se ne može zahtjevati jer se podaci čuvaju u poreznoj upravi u svrhu ostvarivanja javne pravne obveze, što je propisano zakonom. Isto tako, ne možete zahtjevati prijenos podataka iz drugih javnih evidencija.

Ne možete tražiti prijenos ako bi to negativno utjecalo na prava i slobode drugih. PRIMJER: Želite prenijeti svoje kontaktne podatke, podatke o prometu i e-mailovima s vašeg e-mail računa davatelju online trgovine tako da online trgovina može poslati oglašivačke poruke. U zamjenu, online trgovac će vam ponuditi dodatni popust prilikom kupnje proizvoda.

Ne možete zatražiti prijenos od operatora vašeg e-mail sandučića, budući da podaci vaših prijatelja i poznanika ne smiju biti obrađeni za istu svrhu, i potrebna je njihova privola.