Upravo ovakvu poruku jučer je, povodom EU dana privatnosti, i najveći "kradljivac" naše privatnosti, Google, poslao.

Uz Google, najsjajnije medalje za iskorištavanje svih aspekata naše privatnosti definitivno i s punom zaslugom pripadaju društvenim mrežama, od kojih Facebook zaslužuje izravni ulazak u finale 😉

Društvene mreže su vlastitom evolucijom postale najvećim globalnim spremnikom svih detalja naše privatnosti, ne samo zbog dobrovoljnosti naših objava, već zbog skrivenih načina korištenja naših osobnih podataka.

Ali mi smo premalo svjesni da nam svi oni nude mogućnost da upravljamo našom privatnošću na njihovim platformama.

Nije tajna da društvene mreže prilikom nadogradnje svojih mobilnih aplikacija povremeno ponište prijašnje naše odabire, i stoga je važno s vremena na vrijeme provjeriti ih.

Također, nije tajna da Googleov Chrome, Mozilla Firefox i drugi internetski preglednici, nakon nadogradnje na noviju verziju, ponekad "zaborave" vaše prethodno postavljene postavke privatnosti i vrate ih na početne ili "defaultne" pozicije, odnosno, ne na onakve "settinge" kakve vi želite.

Provjerite svoje postavke privatnosti u vašim internetskim preglednicima, društvenim mrežama i vašim uređajima, i činite to redovito.

Znate li da je u RH manje od polovice ispitanika provjeravalo i izmijenilo svoje postavke privatnosti na društvenim mrežama?

U donjem smo dijelu EU zemalja članica, kao što se vidi na priloženom grafu.

Europska komisija objavila je rezultate posebnog istraživanja Eurobarometra o zaštiti podataka na temelju mišljenja 17.000 Europljana.

Više o rezultatima istraživanja:

http://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/index.cfm/survey/getsurveydetail/instruments/special/surveyky/2222