Nadamo se tome, jer želimo skrenuti pozornost na zbivanja u EU koja mogu biti dalekosežna za određene odluke koje su u donošenju ili već donesene u RH.

Svjedoci smo ovih dana medijskim napisima da MUP nabavlja tehničku opremu koja se temelji na biometrijskoj softverskoj aplikaciji koja može identificirati osobu usporedbom i analizom uzoraka na temelju kontura lica, odnosno, biometrijskih podataka, koji, uzgred rečeno, pripadaju skupini posebnih kategorija osobnih podataka iz članka 9. GDPR-a i ne smiju se prikupljati ukoliko nije zadovoljena barem jedna od egzaktno 9 iznimki, među kojima bi u ovakvom slučaju primjenjiva iznimka bila utemeljena na važećem zakonu, bez obzira radilo se o značajnom javnom interesu ili pravnoj obvezi.

Ovdje želimo skrenuti pozornost da se na razini EU razmatra zabrana ili odgoda uvođenja takvih rješenja na narednih 3 do 5 godina.

Naime, EU je prepoznala prijetnje za privatnost njenih građana u okvirima sve prisutnije umjetne inteligencije (AI, Artificial Intelligence) koja treba biti usmjerena ka poboljšanju kvalitete naših života, ali je crta koja nas dijeli do opće prijetnje ne temeljna ljudska prava prilično tanka.

Podsjetimo se, Poveljom Europske unije o temeljnim pravima 2016/C 202/02, u članku 7. utvrđeno je da:

"Svatko ima pravo na zaštitu osobnih podataka koji se na njega ili nju odnose."

Ovdje je link na Povelju:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016P/TXT&from=FR

EU procjenjuje je neophodna regulacija u tom području i, iskustvom povedeni, nalaze da je vrijeme uvesti regulaciju prije eskalacije nepoželjnih učinaka tehnološkog razvoja.

Stoga je na stolu prijedlog da se uvođenje ovakvih tehnologija odgodi čak za 3 do 5 godina.

Više o namjeri zabrane na razini EU pročitajte na ovom linku:

https://www.reuters.com/article/us-eu-ai/eu-mulls-five-year-ban-on-facial-recognition-tech-in-public-areas-idUSKBN1ZF2QL