Kompanije - vlasnici tih aplikacija investiraju ozbiljne iznose u održavanje svojih sustava i proširenje kapaciteta te povezivanje s korisnicima ma gdje se nalazili.

Imaju i troškove plaća, doprinosa, darova u naravi, poreza i prireza, zar ne? Troškove najma prostora, struje, održavanja, svega s čime se suočava svaka tvrtka. I to ne male, jer su rašireni globalno.

I moraju investirati u infrastrukturu diljem svijeta da bi se mogli povezati sa svim mobilnim ili fiksnim mrežama, izravno ili neizravno.

Istovremeno, svaki klasičan SMS koji sve manje koristimo nešto košta, i mobilni operatori nadoknađuju realan trošak svake poruke u svojoj kreži pametnim računicama.

Ali nadoknađuju to. Kako? Naplatom.

Ako Viber, Whatsapp, Telegram, Mesenger i niz drugih pružaju svoje usluge stotinama milijuna korisnika diljem svijeta BESPLATNO, jesmo li se zapitali odakle se ipak financiraju?

Odgovor je - prodajom naše privatnosti onima koji će je znati iskoristiti i pretvoriti u online oglašavanja, po mjeri svakog od nas. Da, podaci koje dijelimo unutar poruka, kao i meta podaci izvan naših poruka (npr. lokacija) se skeniraju i prodaju, i time te kompanije ostvaruju prihode i zaradu iako nude besplatne usluge stotinama milijuna korisnika.

A što je to tako značajno u našim porukama unutar tih aplikacija?

Unutra su svi naši kontakti, njihova imena i mobilni brojevi, unutra su naše fotografije i video zapisi, s kim smo bliski, s kime ne, tko su članovi naših obitelji, s kime smo se jučer sreli, a s kime ćemo sutra popit kavu, gdje smo u svakom trenutku, što smo jeli i od čega bolujemo, s kim se svađamo ili kome prvom šaljemo ❤️ rano ujutro ili zadnjem prije spavanja, kakve su nam želje i potrebe i zdravlje, što bismo željeli za poklon ili da nam se ostvari, ma sve o nama...

Ukratko, naša najdublja privatnost.


Kako to rade veliki danas, možete pročitati na ovom linku:

https://www.theguardian.com/technology/2018/dec/19/facebook-shared-user-data-private-messages-netflix-spotify-amazon-microsoft-sony