Velik broj organizacija u Hrvatskoj temelji svoje poslovanje na telefonskoj prodaji i marketingu, izravno pozivajući potencijalne klijente ili uz pomoć posrednika - Call centara specijaliziranih za takve vrste usluga.

S druge strane se nalaze tisuće potencijalnih klijenata koji su upisom u HAKOM Registar “NE ZOVI” formalno zatražili zabranu pozivanja njihovih mobilnih ili fiksnih brojeva u svrhe prodaje i marketinga.

I autor ovog teksta je među prvima to učinio.

Organizacije, odnosno, trgovci, moraju u potpunosti poštivati zabranu pozivanja brojeva upisanih u Registar, i voditi brigu da redovito i svakodnevno provjeravaju zapise u Registru prije pozivanja.

Zašto?

Da pojednostavimo, obrada telefonskih brojeva ciljanih korisnika u svrhe pozivanja je obrada osobnih podataka ukoliko se takvi podaci pohranjuju ili namjeravaju pohranjivati u sustavima trgovca, te takvo postupanje spada u opseg GDPR-a.

A posljedice nepoštivanja?

U Grčkoj je izrečena kazna od 200.000 EUR za takvo (ne)postupanje uzrokovano lošim tehničkim rješenjima i ozbiljnim propustima u upravljanju bazama ‘zabranjenih’ korisnika. Sam postupak istrage nadzornog tijela i sankcioniranja iniciran je nakon prijava samih pozvanih korisnika.

Što drugo reći, nego oprezno i nadasve s punom ozbiljnošću uzeti ovu temu u obzir.

 

Više u članku:

https://edpb.europa.eu/news/national-news/2019/administrative-fines-imposed-telephone-service-provider_en