Velik broj organizacija u Hrvatskoj temelji svoje poslovanje na telefonskoj prodaji i marketingu, izravno pozivajući potencijalne klijente ili uz pomoć posrednika - Call centara specijaliziranih za takve vrste usluga.
S druge strane se nalaze tisuće potencijalnih klijenata koji su upisom u HAKOM Registar “NE ZOVI” formalno zatražili zabranu pozivanja njihovih mobilnih ili fiksnih brojeva u svrhe prodaje i marketinga.
I autor ovog teksta je među prvima to učinio.
Organizacije, odnosno, trgovci, moraju u potpunosti poštivati zabranu pozivanja brojeva upisanih u Registar, i voditi brigu da redovito i svakodnevno provjeravaju zapise u Registru prije pozivanja.
Zašto?
Da pojednostavimo, obrada telefonskih brojeva ciljanih korisnika u svrhe pozivanja je obrada osobnih podataka ukoliko se takvi podaci pohranjuju ili namjeravaju pohranjivati u sustavima trgovca, te takvo postupanje spada u opseg GDPR-a.
A posljedice nepoštivanja?
U Grčkoj je izrečena kazna od 200.000 EUR za takvo (ne)postupanje uzrokovano lošim tehničkim rješenjima i ozbiljnim propustima u upravljanju bazama ‘zabranjenih’ korisnika. Sam postupak istrage nadzornog tijela i sankcioniranja iniciran je nakon prijava samih pozvanih korisnika.
Što drugo reći, nego oprezno i nadasve s punom ozbiljnošću uzeti ovu temu u obzir.
Više u članku:
https://edpb.europa.eu/news/national-news/2019/administrative-fines-imposed-telephone-service-provider_en