Iskustva govore da nam ni GDPR ne može ovdje bitno pomoći, posebice iz razloga što nam spam emailovi dolaze iz izvora izvan EU, s dalekog istoka, i generirani su automatski.

Iako na taj način spammeri krše nekoliko zakona RH i sam GDPR, neučinkovitost primjene mjera i sankcioniranja izvan EU je itekako prisutna, a i sama materijalna ili nematerijalna šteta primatelju takvih mailova je beznačajna za obraćanje pravosudnim organima.

Međutim, itekako si sami možemo pomoći. Još davne 2011. godine jedan autor je na odličan način opisao na 10 mjera kako izbjegnuti spam mailove, niže na linku.

Mi možemo preporučiti i naglasiti jednu - ključnu mjeru: nikad nemojte odgovarati na spam emailove, s druge strane se ne nalazi fizička osoba koja će se uplašiti vaših prijetnji ili zabrana, već se s druge strane nalazi računalo koje bilježi povratne mailove i temeljem vašeg odgovora stavlja vašu email adresu na listu "živih" email adresa iza koje postoji stvarni primatelj tih poruka.

Još veći problem nastaje, a vidjeli smo ga u praksi, kada zaposlenici tvrtke imaju "out-of-office" odgovor na dolazne mailove, čime spammeri promptno dobivaju informaciju da iza email adrese primatelja postoji netko kome valja nastaviti slati poruke takvog karaktera. Ukratko, ignoirirajte spam mailove, stavite anti-spam filtere u svom pregledniku email poruka i ne odgovarajte na njih.

 

Pročitajte:

https://www.avalon.hr/blog/2011/06/21/10-savjeta-za-izbjegavanje-spam-a/