Znamo da je još jako prerano za ovu temu, ali valja se pripremiti ?

U konkretnom slučaju treba obratiti pozornost na GDPR i na članak 39. stavak 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“ br. 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12 i 152/14) koji propisuje kako svaki suvlasnik ima pravo sudjelovati u odlučivanju o svemu što se tiče stvari koja je u suvlasništvu (upravljanje stvarju) zajedno s ostalim suvlasnicima i u tom smislu svi suvlasnici ponaosob imaju pravo na primjerak rasporeda za čišćenje snijega.

Iz svega gore navedenog proizlazi kako su suvlasnici obvezni čistiti snijeg, dok predstavnici suvlasnika trebaju izraditi raspored čišćenja snijega.

U odnosu na objavu rasporeda na oglasnoj ploči u stambenoj zgradi, te osobito javno na mrežnim stranicama upravitelja zgrade, svrha obavještavanja suvlasnika o datumu zaduženja čišćenja snijega može se postići manje invazivnom metodom.

U rasporedu čišćenja snijega umjesto imena i prezimena suvlasnika, trebali bi se navesti drugi podaci, kao npr. broj stana koji je taj dan zadužen za čišćenje snijega ili kat zgrade.

Javnom objavom rasporeda čišćenja snijega sa imenom i prezimenom suvlasnika omogućio bi se uvid u raspored svim neovlaštenim osobama koje imaju fizički pristup zgradi, pa je u takvom slučaju potrebna privola svakog suvlasnika ponaosob, koja se može i odbiti.

 

Više o temi na AZOP stranicama:

https://azop.hr/misljenja-agencije/detaljnije/objava-rasporeda-ciscenja-snijega-na-oglasnoj-ploci-stambene-zgrade-ili-mre