Da bi razumjeli koliki je opseg neprihvatljivog ponašanja Google kao vlasnika YouTubea, iz naslova na donjem linku vidimo da ih je sustigla kazna od 170 milijuna USD.

Kazna nije izrečena po temeljima GDPR-a već je kaznu izreklo nadležno tijelo u SAD, ali, moramo priznati da je postupanje i obrazloženje kazne prilično u skladu s temeljnim načelima GDPR-a.

A kako to naši voljeni Google i YouTube na nedozvoljen način iskorištavaju svaku priliku da ukradu dio privatnosti djece?

U SAD je postavljena dobna granica od 13 godina (u Hrvatskoj je 16) za koju djecu mlađu od te granice roditelji moraju dati svoju privolu da bi se njihovoj djeci mogli uzimati osobni podaci na internetu.

Google je samog sebe marketirao putem marketinških agencija uvjeravajući ih da nije potrebno uvoditi mjere uzimanja privola roditelja, jer YouTube ne posjećuju djeca mlađa od 13 godina.

Samo da se izbjegne "kompliciranje" s privolama roditelja, odnosno, toliko neophodan nadzor roditelja.

A da ne govorimo da je YouTube vršio marketing prema djeci ciljanim reklamama temeljem svih prikupljenih podataka o njima, njihovom ponašanju i kretanju po internetu. Bez privole roditelja.

 

Članak je ovdje:

https://www.nytimes.com/2019/09/04/technology/google-youtube-fine-ftc.html