Postojanjem profila na društvenim medijima i razvojem novih analitičkih tehnologija, poslodavci imaju (ili mogu imati) tehničku sposobnost permanentnog pregleda zaposlenika putem prikupljanja informacija o njihovim prijateljima, mišljenjima, uvjerenjima, interesima, navikama, mjestu boravka, stavovima i ponašanju, uključujući i osjetljive podatke, a koji se odnose na privatni i obiteljski život zaposlenika.
Nadzor zaposlenika pregledavanjem njihovih profila na društvenim mrežama, ne bi se trebao odvijati na općenitoj osnovi.
Kao što je i gore navedeno, nema pravnog temelja da poslodavac zahtijeva od zaposlenika da "postanu prijatelji“ poslodavca ili na drugi način omoguće pristup sadržaju njihovih profila.
Primjerice, poslodavac prati LinkedIn profile bivših zaposlenika s kojima ima ugovorenu zabranu natjecanja. Svrha ovog praćenja je praćenje usklađenosti s takvim klauzulama.
Praćenje je ograničeno na samo navedene bivše zaposlenike. Sve dok poslodavac može dokazati da je takvo praćenje potrebno za zaštitu njegovih legitimnih interesa, da nema drugih, manje invazivnih dostupnih sredstava i da su bivši zaposlenici bili adekvatno informirani o opsegu redovitog promatranja njihovih javnih komunikacija, poslodavac se može osloniti na pravnu osnovu iz članka 6., stavka 1., točke f. Opće uredbe.
Izvor:
https://azop.hr/misljenja-agencije/detaljnije/prikupljanje-i-obrada-osobnih-podataka-zaposlenika