Nije tajna da u određenoj mjeri tijelima javne vlasti i jedinicama lokalne samouprave, općinama, gradovima i društvima s javnim ovlastima u području raznih javnih komunalnih usluga, nedostaju OIB brojevi u njihovim bazama korisnika.
Međusobno dijeljenje baza korisnika ne dolazi u obzir jer nije u skladu s GDPR-om.
Činjenica je da GDPR daje pravo tijelima javne vlasti da u svrhe izvršenja svojih službenih ovlasti i zadaća u javnom interesu (članak 6. GDPR-a) provode takve obrade osobnih podataka.
No, ključ leži u izričitoj obvezi postojanja takve odredbe u nekom nacionalnom propisu.
U prvom redu potrebno je izravno zatražiti OIB brojeve od samih korisnika.
Ako takvi zahtjevi ne poluče uspjeh, tada se spomenuta tijela javne vlasti moraju obratiti jedino Poreznoj upravi.
Zapisano je to u članku 14. Zakona o osobnom identifikacijskom broju (NN 60/08) i u članku 50. Pravilnika o osobnom identifikacijskom broju koji uređuje postupanje vezano za postavljanje upita u Evidenciju o osobnim identifikacijskim brojevima koju vodi Ministarstvo financija – Porezna uprava.
Sve po zakonu.
Uputa AZOP-a je ovdje:
https://azop.hr/preporuka-za-korisnike-oib-a/
Image from Freepik
#gdprcroatia