OpenAI Istraživački tim je analizirao slučajni uzorak od oko milijun poruka poslanih između svibnja 2024. i lipnja 2025. od strane prijavljenih punoljetnih korisnika ChatGPT-a koji nisu isključili dijeljenje poruka za treniranje modela.
֍ 73 % poruka od strane korisnika s potrošačkim (“consumer”) ChatGPT planovima nije bilo vezano uz poslovne aktivnosti (lipanj 2025.)
֍ 53% poruka od strane korisnika s potrošačkim (“consumer”) ChatGPT planovima nije bilo vezano uz poslovne aktivnosti (lipanj 2024.)
֍ To je zabrinjavajuće za velike tehnološke tvrtke koje se oslanjaju na prihode od poslovne uporabe AI kako bi opravdale stotine milijardi uloženih u AI infrastrukturu.
֍ Pisanje, uređivanje, prevođenje, sumiranja ili provjera postojećeg teksta su dominantne kategorije poslovne uporabe ChatGPT. Štoviše, u lipnju 2025. oko 40 % poslovnih upita spada u ovu kategoriju.
Jesmo li možda tu i tamo dijelili poslovne tajne ili ugovorne obveze zaštićene NDA-om ili pak možda popise zaposlenika?
֍ Oko polovice (49 %) svih upita spadalo je u kategoriju traženja savjeta ili informacija.
֍ 40 % svih upita bili su zahtjevi da ChatGPT obavi neki zadatak.
֍ Samo 11% svih upita odnosilo se izražavanje stavova, osjećaja, bez zahtjeva za informaciju ili zadatak.
Jesmo li možda ovdje dijelili informacije o našem zdravlju, fizičkom ili psihičkom, o situacijama u obitelji ili na radnom mjestu, možda ljubavne jade?
֍ Spolna raspodjela korisnika sredinom 2025., cca 52 % korisnika imalo je tipično ženska imena.
֍ Korisnici u dobi 18-25 godina čine 46 % upita u uzorku onih koji su naveli dob, međutim, njihov volumen je više u privatnoj domeni, odnosno, udio poslovnih upita je relativno niži u usporedbi sa starijim korisnicima.
Rezultat je to do sad najopsežnije analize korištenja ChatGPT-a, objavljen 15.09.2025. ovdje:
https://openai.com/index/how-people-are-using-chatgpt/
#gdprcroatia
#aicroatia