GDPR u svom članku 95. kaže isto na jedan posredan i opširniji način:
„Ovom Uredbom ne propisuju se dodatne obveze fizičkim ili pravnim osobama u pogledu obrade u vezi s pružanjem javno dostupnih elektroničkih komunikacijskih usluga u javnim komunikacijskim mrežama u Uniji povezanih s pitanjima u pogledu kojih vrijede posebne obveze s istim ciljem iz Direktive 2002/58/EZ.“
Pri tom „odmilja“ navedenu EU Direktivu 2002/58 nazivamo i ePrivacy Direktivom.
Članak 13. stavak 2. ePrivacy Direktive definira kako smijemo postupati s prikupljenim email adresama postojećih kupaca i klijenata ako im, npr. newsletterom, nudimo usluge ili proizvode koje su već ti kupci ili klijenti konzumirali kod nas uz uvjet da se u svakom trenutku mogu odjaviti o daljnjeg primanja takvih ponuda:
„…ako fizička ili pravna osoba dobije od svojih potrošača podatke o njihovim elektronskim adresama, u kontekstu prodaje proizvoda ili usluge, ……, ta fizička ili pravna osoba može koristiti podatke o elektronskim adresama u svrhu izravnog marketinga svojih vlastitih sličnih proizvoda ili usluga pod uvjetom da se potrošačima jasno i nedvojbeno pruži mogućnost da, bez naplate te na jednostavan način, prigovore na takav način uporabe podataka o elektronskim adresama, prilikom njihova prikupljanja odnosno prilikom slanja svake poruke, u slučaju da potrošač nije odmah odbio takvu uporabu“
Takva odredba je transponirana i u hrvatski zakonski okvir kroz članak 50. stavak 2. Zakona o elektroničkim komunikacijama (NN 76/22).
Tekst iz naslova ovog našeg posta sukus je predmeta C-654/23 pred Europskim sudom:
u kojem postupku je zauzeto obvezujuće stajalište, citiramo:
„kada voditelj obrade koristi korisnikovu adresu elektroničke pošte za slanje dnevnog biltena u skladu s člankom 13. stavkom 2. Direktive 2002/58 i kada se utvrdi da je obrada osobnih podataka zakonita na temelju te odredbe, članak 6. Uredbe 2016/679 nije primjenjiv.“
Što to zapravo znači?
Da ePrivacy Direktiva, odnosno Direktiva 2002/58 u svom članku 13. stavku 2. sadrži valjani pravni temelj za obradu osobnih podataka klijenata i kupaca za isporuku newslettera, pod uvjetom da su svi preduvjeti zakonitosti zadovoljeni, te se pravni temelj iz članka 6. GDPR-a ne treba dalje tražiti.
#gdprcroatia