Vlasnik trgovine u Njemačkoj postavio je videonadzor ispred trgovine i nije propisno označio da se prostor nadzire kamerama.

Perimetre snimanja je tako postavio da je istima pretjerano pokrivao dalji prostor ispred trgovine i snimanjem ja uhvatio ženu koja nije pokupila „kakicu“ svog psa.

Da bude stvar gora, izradio je screenshot tog „nedjela“ i zalijepio ga na ulici u blizini trgovine, vjerojatno da prolaznici i susjedi prepoznaju nemarnu vlasnicu psa.

 

Naravno, slučaj je eskalirao i završio pri nadzornom tijelu za zaštitu osobnih podataka, koje je jasno utvrdilo da su perimetri snimanja bili daleko širi od dozvoljenog i da su dosezali skroz do ulaza u susjednu zgradu i do stanice tramvaja.

Vlasnik trgovine je isto opravdavao stajalištem da je njegova trgovina izložena mogućim provalama.

Na pitanje u vezi postavljanja screenshota žene, tvrdio je da je preko njezinog lica zalijepio traku i da je sama žena skinula tu traku.

Nadzorno tijelo je jasno utvrdilo kršenje članaka 5. (temeljna načela zakonitosti, poštenja i transparentnosti), članak 6. (pravni temelj za obradu) i članak 13. (informiranje o videonadzoru) GDPR-a i kaznilo vlasnika trgovine iznosom od 1.500 EUR.

 

Vlasnik trgovine je podigao sudsku tužbu na rješenje nadzornog tijela.

Sud je potvrdio stajališta nadzornog tijela, odnosno, da je vlasnik trgovine imao pravo postaviti videonadzor temeljem legitimnog interesa i u svrhe zaštite imovine i ljudi, ali je pretjerao s nadziranom površinom, da nije smio javno objaviti fotografiju vlasnice psa i da lijepljenje trake preko lica nije nikako dobra metoda anonimizacije.

S obzirom da se vlasnik trgovine tada pokajao, iznos kazne mu je prepolovljen.

 

Svejedno, nadamo se da smo puno naučili iz ovog slučaja. Oprezno s „kakicom“.

 

Više o slučaju:

https://gdprhub.eu/index.php?title=BVwG_-_W176_2295345-1&mtc=today

Image from FreePik

#gdprcroatia