Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 02.01.2025. Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

https://mzom.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Obrazovanje/Protokol/Protokol-za-O-i-SS-ver-2-1-2025.pdf

koji donosi posebne obveze školskim ustanovama, odnosno osnovnim školama, srednjim školama i učeničkim domovima, radi zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika, nakon što se 20.12.2024. u OŠ Prečko dogodilo strašno ubojstvo nevinog prvašića i ranjavanje učiteljice i još nekoliko učenika.

 

Protokol Ministarstva, između ostalog, donosi obvezu školskim ustanovama za vođenjem evidencija posjetitelja koji nisu radnici ili učenici školske ustanove, pri čemu sadržaj evidencije Protokolom nije utvrđen.

Istovremeno je Protokolom uvedena i obveza uzimanja na uvid identifikacijskih dokumenata s fotografijom posjetitelja, koju ovlaštena osoba na ulazu u školsku ustanovu provjerava, a pri tom je ne kopira niti fotografira.

 

Sama obveza poštivanja temeljnog načela zaštite osobnih podataka ograničenja osobnih podataka koji se prikupljaju jasno nalaže da podaci u evidenciji posjetitelja trebaju biti primjereni, relevantni i ograničeni na ono što je nužno u odnosu na svrhe u koje se obrađuju.

S obzirom na svrhu vođenja evidencije iz protokola, po nama je sasvim dovoljno uzimati ime i prezime posjetitelja, tko mu je domaćin, odnosno, kome dolazi na sastanak te datum i vrijeme dolaska i napuštanja školske ustanove.

GDPR nam nalaže da o tome posjetitelji svakako prije uzimanja osobnih podataka budu informirani, što svaka školska ustanova treba napraviti postavljanjem obavijesti o zaštiti osobnih podataka posjetitelja na kojoj će se opisati svrha i opseg osobnih podataka koji se uzimaju, kao i da se uvid u osobne dokumente s fotografijom provodi bez kopiranja istih. Tu obavijest valja u skladu s načelom transparentnosti postaviti na ulazu u školsku ustanovu ili na samoj porti, ako je školska ustanova ima.

U toj obavijesti treba jasno naglasiti na koji rok se čuvaju prikupljene evidencije, smatramo da je dovoljno čuvati ih najdulje tijekom tekuće školske godine a nakon toga ih trajno i na siguran način uništiti, kao što je važno i utvrditi sigurnosne procedure kojima se nalaže ovlaštenim osobama na ulazima školskih ustanova da te evidencije pohranjuju na siguran način uz stroga ograničenja pristupa. Takve mjere mogu uključivati zaključavanje evidencija ili njihovo redovito i svakodnevno donošenje na čuvanje u tajništvo školske ustanove.

Unutar obavijesti posjetiteljima važno je navesti i koja su njihova prava u zaštiti osobnih podataka i kako ih mogu ostvariti.

Takve informacije bi svaka školska ustanova trebala postaviti i u politike privatnosti na vlastitim web stranicama.

 

Sretno svim školskim ustanovama, zaštitimo našu djecu i pružimo im najvišu razinu sigurnosti.

Image from FreePik

 

#gdprcroatia