Odmah ćemo reći: NE.

Fotografije ili snimke pacijenta koji se odlučio na plastičnu kirurgiju, bez obzira na estetsku ili rekonstruktivnu svrhu kirurškog tretmana, smiju se objavljivati samo po izričitom pristanku pacijenta, na način da je pacijent jasno upoznat o namjeri objave njegovih fotografija ili snimki prije ili nakon tretmana i gdje će se objaviti, kao i o pravu i načinu povlačenja privole u svakom trenutku bez posljedica na njega.

Isto vrijedi i za svaku zdravstvenu ustanovu, bolnicu, kliniku, ambulantu….

 

Ponekad se takve fotografije ili snimke pacijenata objavljuju u svrhe marketinga i promocije usluga određene medicinske ustanove, a ponekad sami liječnici žele prikazati svoje slučajeve na kongresima ili na predavanjima ili pak u svrhe objave u stručnim ili znanstvenim časopisima.

 

Stoga bi bilo dobro za sve njih da pročitaju ovaj post u kojem ćemo opisati slučaj iz Italije gdje je privatna klinika plastične kirurgije objavila fotografije svog pacijenta prije i nakon tretmana na društvenim mrežama. Jasno je, ovdje se radi o marketingu. Ništa nužno.

Prije samog tretmana pacijent je dao izričitu privolu za korištenje njegovih fotografija samo za strogo medicinske svrhe praćenja kvalitete kirurškog zahvata kao i za svrhe znanstvenog i edukativnog karaktera.

Tu nema marketinga.

Pacijent nije bio nimalo sretan zbog objava na društvenim mrežama na kojima je cijeli svijet mogao vidjeti njegov izgled prije i nakon zahvata.

Nadzorno tijelo za zaštitu osobnih podataka je reagiralo i jasno dalo do znanja da pacijent nije dao izričitu privolu za objavu njegovih fotografija na društvenim mrežama.

Malo je falilo da im ne izreknu novčanu kaznu jer je klinika odmah uklonila javno objavljene fotke, ali pošto ove fotografije predstavljaju osobne podatke koji se odnose na zdravlje pojedinca, odnosno, posebne kategorije osobnih podataka, čija nezakonita obrada može nanijeti značajnu štetu za pacijenta, izrečena im je kazna od 10.000 EUR.

 

Mi vjerujemo i da sam pacijent može sudskim putem potraživati naknadu nematerijalne štete, posebice ako je trpio komentare ljudi na društvenim mrežama ili ljudi koji su ga prepoznali ili samo običnih svakodnevnih hejtera.

 

Više o talijanskom slučaju:

https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_(Spain)_-_EXP202403915&mtc=today

 

Image from FreePik

#gdprcroatia