AZOP je dao jasno stajalište javno dostupno ovdje:

https://azop.hr/obrada-osobnih-podataka-zaposlenika-putem-gps-uredaja/

iz kojeg izdvajamo:

Poslodavac bi u određenim slučajevima, imao pravo instalirati sustave za nadzor i kontrolu službenih automobila bez odobrenja zaposlenika, međutim, jedino onda kada je to nužno zbog profesionalne prirode posla ili mjera opreza. Najčešće upotrebljavani sustavi za provjeru i kontrolu službenih automobila i vozila za prijevoz putnika i dobara su tahograf i GPS sustavi.

Kad se takvi sustavi koriste, poslodavac je dužan obavijestiti zaposlenika o njihovom postojanju i uvjetima korištenja. Također, postoji i potreba za reguliranjem uporabe takvih sustava u obliku internih pravila, a podaci mogu biti procesuirani samo u svrhu određenu tim pravilima.

Primjeri nužnosti postavljanja takvih sustava uključuje tvrtke koje prevoze robu i putnike, vrše poštanske usluge i sl. Postavljanje takvih sustava omogućava poslodavcu da dobije informacije gdje se vozilo kreće, za praćenje kretanja automobila u slučajevima krađe, potrošnju goriva i sl., a što dovodi do poboljšanja kvalitete poslovanja.

Upotreba podataka dobivenih preko GPS-a u službenom automobilu mora se definirati internim pravilima poslodavca, posebice ako je zaposleniku dopušteno da koristi takav automobil u privatne svrhe.

Ističemo kako zaposlenike nije dovoljno samo usmeno obavijestiti o postojanju GPS sustava u vozilima, već je potrebno isto urediti pisanim internim pravilima koja će biti dostupna svim zaposlenicima kako bi se u svakom trenutku mogli s istima upoznati.

Također, vezano uz procjene učinka na zaštitu podataka iz odredbe članka 35. Opće uredbe o zaštiti podataka, postoji obveza voditelja obrade da prije obrade provode procjenu učinka predviđenih postupaka obrade na zaštitu osobnih podataka, ako je vjerojatno da će neka vrsta obrade, prouzročiti visok rizik za prava i slobode pojedinca, uzimajući u obzir prirodu, opseg, kontekst i svrhu obrade, a osobito putem novih tehnologija.

 

No, jedna rumunjska tvrtka nije čitala stajalište AZOP-a.

Instalirali su GPS praćenje kretanja službenih vozila, ali sa svrhom praćenja radnog vremena zaposlenika.

Pri tom zaposlenici nisu bili upoznati s tom svrhom GPS praćenja kretanja vozila, zapravo uopće nisu znali da su u vozilima GPS pratitelji.

Očekivano, neki od zaposlenika požalili su se nadzornom tijelu za zaštitu osobnih podataka, koje je jasno zauzelo stav da ovdje nije postojao valjani legitimni interes praćenja zaposlenika radi nadzora radnog vremena i da se u takve svrhe morala pronaći manji invazivna metoda. Poseban prekršaj se odnosi na izostanak bilo kakvih informacija poslodavca svojim zaposlenicima koji sjedaju u praćena vozila.

 

Više o rumunjskom slučaju:

https://gdprhub.eu/index.php?title=ANSPDCP_(Romania)_-_Fine_against_Global_Ports%E2%80%99s_Services_S.R.L.&mtc=today

 

Image from FreePik

#gdprcroatia