Proteklih dana je Whatsapp obavijestio sve svoje korisnike u EU/EEA porukom da prikuplja i na nejasan način obrađuje naše osobne podatke temeljem legitimnog interesa prema članku 6. stavku 1. točki f. GDPR-a, i da svaki korisnik Whatsappa ima pravo podnijeti prigovor na takvu obradu i zaustaviti obradu niza osobnih podataka koje Whatsapp netransparentno prikuplja za vrijeme našeg korištenja.

Isto je moguće pročitati i u Whatsapp mobilnoj aplikaciji, ali pazite sad, ne pod „Privacy“ u glavnom meniju, već pod „Help“ pa onda pod podnaslovom „Terms and Privacy Policy“.

Postoji Privacy Policy i na web stranici Whatsappa https://www.whatsapp.com/legal/privacy-policy-eea#privacy-policy-information-we-collect.

 

Uglavnom, Whatsapp nam u tim opsežnim i ne lako čitljivim tekstovima daje do znanja da prikuplja slijedeće naše osobne podatke i šalje ih Facebooku i Instagramu ali i trećim stranama.

Evo dijela tog popisa:

  •     Your Account Information
  •     User Content
  •     Your Connections
  •     Your Community and Group Information
  •     Customer Support Information and Other Communications
  •     Account Access Information
  •     Usage Information
  •     Log and Troubleshooting Information
  •     Device and Connection Information
  •     General Location Information
  •     Cookies
  •     User Choices
  •     Authentication Information
  •     Information Others Provide About You

 

A za one rijetke koji se odvaže pročitati gore spomenut Privacy Policy, Whatsapp nam kaže da temeljem svog legitimnog interesa sve te osobne podatke koristi za, citiramo:

„to improve WhatsApp, such as to understand how users interact with features and to develop new features“.

 

Poprilično nejasno, zar ne? Ovdje se radi o izravnom kršenju članka 12. GDPR-a vezano za obveze transparentnosti i olakšavanja nam dostupnosti potrebnih informacija.

 

No, vratimo se natrag na naše pravo na prigovor Whatsappu na takvu obradu osobnih podataka prema članku 21. GDPR-a.

Whatsapp ga mora osigurati s obzirom na legitimni interes kao pravni temelj, ali, naravno istinski se trudi odvratiti nas od podnošenja takvog zahtjeva.

 

Kao što je prije par mjeseci Facebook morao osigurati nam mogućnost da se naši osobni podaci koriste za izravno oglašavanje, što smo mi uspješno onemogućili podnošenjem prigovora, tako smo sad uspjeli isto i s Whatsappom.

 

No, nije nimalo lako, Whatsapp, odnosno, Meta otežavaju stvar putem velikih tekstova koje je neophodno detaljno proučiti i pronaći mjesta na koje treba kliknuti da bi se prigovor mogao poslati.

Stoga šaljemo nekoliko screenshotova Whatsapp aplikacije s naznačenim poljima na koja treba kliknuti da bi podnijeli zahtjev.

 

No, tu priča nije gotova. Nakon što Whatsapp zaprimi ovakav prigovor, tada započinje druga faza otežavanja, kad nam se Whatsapp javlja emailom i traži dodatna pojašnjenja našeg zahtjeva, šaljemo ih kao i odgovore:

 

  1. Kojoj se obradi podataka protivite. Naše pravo na prigovor primjenjuje se kada se oslanjamo na  svoje legitimne interese za obradu vaših podataka.  

           ODGOVOR: podnosim prigovor na obrade osobnih podataka koje navodite konkretno u ovom tekstu: „to improve WhatsApp, such as to understand how users interact with features and to develop new features“

 

  1. Kako WhatsAppova obrada tih podataka utječe na vas (na primjer: na koja prava i slobode smatrate da obrada utječe i zašto)

           ODGOVOR: prema članku 21. GDPR-a nemate pravo postavljati to pitanje niti ja imam obvezu dati vam tu informaciju

           Sukladno članku 12. GDPR-a obavijestite me o izvršenju mog zahtjeva na ovu email adresu bez nepotrebnog odlaganja.

 

Sretno 😲