Sukladno zakonskoj obvezi jedinice lokalne uprave i područne (regionalne) samouprave na svojim službenim mrežnim stranicama objavljuju kandidacijske liste.

I zaboravljaju ih prevovremeno ukloniti.

U odnosu na navedeno AZOP je proveo neizravne nadzorne aktivnosti u svrhu utvrđenja opravdanosti javne dostupnosti kandidacijskih lista u pojedinim jedinica lokalne uprave i područne (regionalne) samouprave iz kojih je utvrđeno kako su iste i dalje javno dostupne unatoč proteka vremena za koju svrhu su iste trebale biti javno dostupne, odnosno kako iste nisu pravovremeno uklonjene sa mrežnih stranica.

U opisanom slučaju na obradu osobnih podataka primjenjuje se poseban zakon o izborima, odnosno Zakon o lokalnim izborima („Narodne novine“ broj 144/12, 121/16) te podzakonski akti. S time u vezi, člankom 18. stavkom 7. Zakona o lokalnim izborima („Narodne novine“, broj 144/12) propisano da se za svakog od kandidata u prijedlogu kandidacijske liste obvezatno navodi ime i prezime kandidata, nacionalnost, prebivalište, datum rođenja, osobni identifikacijski broj (OIB) i spol, a člankom 26. stavkom 1. istog Zakona da nadležna izborna povjerenstva, u roku od 48 sati od isteka roka za kandidiranje objavljuju u lokalnim sredstvima javnog priopćavanja i tisku, na oglasnoj ploči i internetskim stranicama jedinice:

- sve pravovaljano predložene kandidacijske liste i zbirnu listu za izbor članova predstavničkog tijela jedinice,

- zbirnu listu pravovaljano predloženih kandidatura za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana i njihovog zamjenika.

- sve pravovaljano predložene kandidacijske liste i zbirnu listu za izbor članova predstavničkog tijela jedinice,

- zbirnu listu pravovaljano predloženih kandidatura za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana i njihovog zamjenika.

Slijedom iznijetog, stajalište je ove Agencije da za informiranje građana o provedbi izbora te mogućnosti ostvarenja i zaštite biračkog prava u izbornom postupku postoji obveza izvršavanja zadaća od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade, a osim navedenog isto je propisano i posebnim zakonom što predstavlja pravnu osnovu propisanu člankom 6. Opće uredbe o zaštiti podataka.

Stoga smatramo da je objava kandidacijskih lista u svrhu informiranja građana u skladu s citiranim odredbama Opće uredbe.

Vezano za opseg objavljenih podataka, napominjemo kako je odredbom članka 18. stavkom 7. Zakona o lokalnim izborima propisano da se za svakog od kandidata u prijedlogu kandidacijske liste obvezatno navodi ime i prezime kandidata, nacionalnost, prebivalište, datum rođenja, osobni identifikacijski broj (OIB) i spol. Navedenim posebnim zakonom (Zakon o lokalnim izborima) nije propisan rok do kojeg podaci koji se objavljuju ostaju javno dostupni, odnosno u kojem se trenutku trebaju ukloniti. Protekom izbornog postupka prestaje i sama svrha objave osobnih podataka kandidata te je objavljene kandidacijske/zbirne liste koje u sebi sadrže osobne podatke nužno ukloniti s mrežnih stranica upravo po okončanu tog (izbornog) postupka.

 

Više o temi na:

https://azop.hr/info-servis/detaljnije/objava-osobnih-podataka-kandidacijske-liste