Svatko od nas ima pravo prema članku 16. GDPR-a tražiti ispravak netočnih ili nadopunu nepotpunih vlastitih osobnih podataka i to nam se pravo treba omogućiti bez nepotrebnog odgađanja.
Štoviše, organizacija kao voditelj obrade ima obvezu prema članku 5. GDPR-a naše osobne podatke održavati točnima i ažurnima.
Međutim, kako se primjenjuje to pravo ako fizička osoba, sukladno zakonskoj proceduri, u određenom trenutku promjeni osobno ime, odnosno, ime i/ili prezime?
Područje promjene imena i prezimena i njihove uporabe u RH je definirano Zakonom o osobnom imenu, koji u članku 10. jednostavno kaže da se osoba može koristiti novim imenom i/ili prezimenom u pravnom prometu od dana upisa promjene u maticu rođenih.
Vjerojatno je slično regulirano i u Francuskoj, gdje je fizička osoba bila registrirana kao korisnik informacijske platforme za provođenje plaćanja i, nakon što je promjenila svoje osobno ime, tražila je i promjene unutar svog računa (ime, prezime, email adresa) i dokumenata koje ta platforma kreira, uključujući i platne naloge, na što je dobila odbijanac.
Nadzorno tijelo za zaštitu osobnih podataka je tu dalo svoje stajalište, jasno naglasivši da se osobni podaci na dokumentima izrađenima prije promjene osobnog imena ne mogu mijenjati temeljem prava na ispravak osobnih podataka iz članka 16. GDPR-a, s obzirom da takvi osobni podaci prije promjene nisu bili netočni.
Više o slučaju:
https://gdprhub.eu/index.php?title=CE_-_466856&mtc=today
Image by Freepik
#gdprcroatia