AZOP kao nacionalno nadzorno tijelo izradilo je Godišnje izvješće o svom radu za 2018. godinu i nalazi se na dnevnom redu sjednice Hrvatskog Sabora.

Sažetak izvješća:

- od siječnja do kraja prosinca 2018., Agencija je zaprimila 5242 predmeta za rješavanje što je 238% više predmeta u odnosu na prethodnu godinu, a budući da je Agencija do listopada 2018. godine imala svega 26 zaposlenika, znatan broj predmeta prenosi se u 2019. godinu.

- Kadrovskim ojačavanjem, Agencija ukupno broji 40 zaposlenika s danom 31. prosinca 2018.

- Kada je riječ o strukturi predmeta koji su zaprimljeni i rješavani u 2018. godini 79% svih predmeta odnosi se na područje zaštite osobnih podataka (GDPR-a) od kojih je najveći broj pristigao nakon 25.5.2018.

- Pored toga 21% predmeta se odnosi na područje međunarodne i EU suradnje.

- Analizom zaprimljenih predmeta utvrđeno je da se najveći broj njih odnosio na postupanja u sljedećim sektorima: javni i državni sektor (državna i javna/lokalna uprava), financijski sektor, sektor zdravstva, sektor znanosti i obrazovanja, telekomunikacijski sektor, sektor marketinga kao i na obradu osobnih podataka na Internetu i društvenim mrežama, obradu osobnih podataka videonadzornim sustavom, obradu OIB-a i preslike osobnih dokumenata, upite u svezi primjene Opće uredbe o zaštiti podataka i dr.

- U kategoriji upravnih postupaka, broj evidentiranih predmeta koji su se odnosili na zaprimljene zahtjeve za utvrđivanje povrede prava/pritužbe, u 2018. godini je bio evidentirano ukupno 383 zahtjeva/pritužbi. Usporedbom broja zaprimljenih zahtjeva u 2018. godini u odnosu na prošlo izvještajno razdoblje utvrđen je porast broja zahtjeva za 176 %.

- Podnesene pritužbe/zahtjevi za utvrđivanje povrede prava građana u ovom izvještajnom razdoblju odnosili su se na sljedeće sektore: telekomunikacijski sektor, financijski sektor, agencije za naplatu potraživanja, sektor znanosti i obrazovanja, zdravstveni sektor, javna uprava, mediji, Internet i društvene mreže, marketing, radni odnosi, videonadzor i dr.

- U 2018.g. po službenoj dužnosti provedeno je 7 postupaka i doneseno 7 rješenja, a ista su se najviše odnosila na povredu prava djece u obradi njihovih osobnih podataka, na obradu osobnih podataka od strane medija, davanje na korištenje osobnih podataka drugim korisnicima bez pravne osnove, obradu osobnih podataka u svrhu marketinga i sl., a najveći broj rješenja, njih 95% doneseno je po zahtjevima stranaka, dok je 5% rješenja doneseno po službenoj dužnosti

- u 2018.g. provedeno je ukupno 1515 nadzornih aktivnosti, a najveći broj je pokrenutih po službenoj dužnosti, a najmanji broj na prijedlog treće strane od čega je 150 provedeno na zahtjev ispitanika, 7 na prijedlog treće strane i 1358 provjera po službenoj dužnosti.

- Obzirom na broj ukupno provedenih nadzornih aktivnosti oko 90 % u strukturi čine nadzori i provjere po službenoj dužnosti, a koji se proporcionalno ukupnom broju svakom godinom povećava.

- U razdoblju od 1. siječnja i zaključno do 25. svibnja 2018. Agenciji je dostavljeno 4.197 registracija imenovanih službenika za zaštitu osobnih podataka. Obavijesti su nastavile dolaziti i nakon 25. svibnja 2018.

- U razdoblju od 25.5.2018. do 31.12.2018. godine zaprimljeno je 49 Izvješća nadzornom tijelu o povredi osobnih podataka - „incidenti“ (članak 33. Opće uredbe o zaštiti podataka) u odnosu na koje je nakon analize nastavljeno 17 nadzornih postupanja. U 32 slučaja nije bilo pokazatelja koji bi indicirali potrebu daljnjeg nadzornog postupanja.