Svakim danom je sve više naprednih tvrtki u našem okruženju koje u svoje online platforme i u svoje usluge krajnjim korisnicima integriraju jezični model ChatGPT razvijen i u vlasništvu tvrtke OpenAI na temelju njihove platforme umjetne inteligencije.

Pri tom je važno prihvatiti činjenicu da je kvaliteta informacija koje ChatGPT pruža jednaka kvaliteti podataka na kojima je taj jezični model obučen.

Unatoč tome što je ChatGPT obučen na velikoj količini informacija dostupnih na internetu i informacija prikupljenih od strane svojih korisnika, postoje neizbježne praznine u njegovoj bazi znanja zbog prirode umjetne inteligencije i ograničenosti skupova podataka na kojima je obučen.

Iz tog razloga, postoji mogućnost da ChatGPT generira netočne odgovore ako se oslanja na nepouzdane ili neprovjerene izvore, kao i da se odgovori ChatGPT-a mogu mijenjati ovisno o upitima i povratnim informacijama.

Stoga, kako bi izbjegle pogrešnu percepciju svojih krajnjih korisnika i reputacijsku štetu, tvrtke bi svakako trebale svoje krajnje korisnike, prije nego započnu komunicirati s ChatGPT-om i slati mu upite te pri tom dijeliti određene informacije, upozoriti o prethodno navedenom, kao i o činjenici da OpenAI može koristiti ChatGPT razgovore u svrhu obuke i poboljšanja svojih sustava te da "uči" iz svakog razgovora, zadržavajući pri tom sadržaj komunikacije i upita prema ChatGPT-u.

Posebno je važno, sukladno člancima 12. i 13. GDPR-a informirati krajnje korisnike se osobni podaci otkriveni ChatGPT-u tijekom razgovora s njima prenose u Sjedinjene Američke Države, koje prema odluci Europske komisije ne osiguravaju primjerenu razinu zaštite osobnih podataka, odnosno, koja nije jednaka onoj zajamčenoj unutar EU i Europskog gospodarskog prostora, i uputiti ih na OpenAI Privacy policy https://openai.com/policies/privacy-policy

 

Image from Pixabay

#gdprcroatia