Na svojstven smo način interpretirali presudu bavarskog suda kao epilog tužbe jednog korisnika Facebooka zbog pretrpljene nematerijalne štete nastale skrejpanjem osobnih podataka 533 milijuna korisnika Facebooka 2021. godine, od toga 659.115 korisnika iz Hrvatske, o čemu smo tada pisali:
https://www.biconsult.hr/gdprcroatia/1178-promijenimo-facebook-lozinke-odmah
Te 2021. godine nepoznate “treće strane” automatski su kombinirale telefonske brojeve i povezivale ih s Facebook profilima zahvaljujući Facebook funkcionalnosti traženja korisnika po telefonskom broju. Na taj način se identificiranim korisnicima mogu dodijeliti telefonski brojevi. To je rezultiralo povredom podataka 533 milijuna ljudi u 106 različitih zemalja.
Korisnik se žalio da je od tada primao anonimne pozive i ogromnu količinu neželjene pošte uz psihičke posljedice i zatražio je da mu Facebook plati iznos od 1.000 EUR na ime nematerijalne štete prema članku 82. GDPR-a.
Po mišljenju Facebooka, treće strane su samo imale pristup javno dostupnim informacijama.
Sud je odbio zahtjev za naknadu štete prema članku 82. GDPR-a. Sukladno ovoj odredbi, svaki ispitanik ima pravo na naknadu materijalne ili nematerijalne štete kad god su njegova prava prema GDPR-u povrijeđena od strane voditelja obrade ili izvršitelja obrade.
Sud je smatrao da povreda podataka, unatoč neugodnosti, nije ozbiljno naštetila korisniku. posebice jer je bio zabrinut samo zbog mogućnosti zlouporabe njegovih podataka u budućnosti, kakva je zabrinutost prema sudu bila preopćenita da bi dovela do nematerijalne štete.
Prema presudi suda, korisnik nije proveo "besanu noć" zbog povrede podataka. Kao daljnji dokaz ograničenog utjecaja povrede podataka na život korisnika, sud je istaknuo činjenicu da korisnik nije promijenio svoje postavke na Facebooku nakon događaja.
Također je sud zaključio da neželjena pošta i anonimni pozivi mogu potjecati iz drugih okolnosti, a ne iz Facebookove povrede podataka.
Ova je presuda jedna od nekoliko presuda njemačkih sudova koje uključuju zahtjev za nematerijalnu štetu i proizlaze iz povrede podataka na Facebooku 2021. U većini slučajeva sudovi su kao nevjerodostojne odbacili argumente koji se temelje na gubitku kontrole nad osobnim podacima kao izvorom nematerijalne štete, budući da su podaci već bili javno dostupni i samim tim „izvan kontrole“
Više o presudi bavarskog suda:
https://gdprhub.eu/index.php?title=AG_M%C3%BCnchen_-_178_C_13527/22&mtc=today
Image from FreePik
#gdprcroatia