Pregledavamo niz web stranica poslovnih subjekata u Hrvatskoj i na “pogrešnu” rečenicu iz naslova nailazimo neočekivano često.
Kad bi takva mogućnost bila dozvoljena u pravnom okviru, tada nam Cookie banneri ne bi trebali.
Za nenužne kolačiće mora se dobiti prethodna privola posjetitelja web stranice.
GDPR jasno definira kako zakonita privola mora izgledati, u svojoj uvodnoj izjavi 32.:
"Privola bi se trebala davati jasnom potvrdnom radnjom kojom se izražava dobrovoljan, poseban, informiran i nedvosmislen pristanak ispitanika na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega, poput pisane izjave, uključujući elektroničku, ili usmene izjave."
"To bi moglo obuhvaćati označivanje polja kvačicom pri posjetu internetskim stranicama, biranje tehničkih postavaka usluga informacijskog društva ili drugu izjavu ili ponašanje koje jasno pokazuje u tom kontekstu da ispitanik prihvaća predloženu obradu svojih osobnih podataka."
"Šutnja, unaprijed kvačicom označeno polje ili manjak aktivnosti stoga se ne bi smjeli smatrati privolom."
A kako ih valja ili ne valja posložiti na web stranici je AZOP lijepo ilustrirao:
https://arc-rec-project.eu/wp-content/uploads/2022/01/Obavijesti-o-kolacicima-primjeri.pdf
#gdprcroatia