Prenosimo vijest sa stranica nizozemskog nadzornog tijela o izvršenom nadzoru rada ugrađenog sigurnosnog sustava kamera u Tesla vozilima i, kako navode, promjenama postavki od strane Tesle u skladu sa zahtjevima nadzornog tijela.
 
Nadzorno tijelo provelo je istragu o Sentry modu Tesle, poznatom sustavu protiv krađe koji neprestano provjerava okolinu automobila nakon što ga zaključamo. U usporedbi s tradicionalnim alarmnim sustavom koji koristi zvuk i svjetlo, Sentry Mode, izmeđ ostalog, uključuje i kamere za snimanje svih prijetnji.
 
Sentry Mode dodaje jedinstveni sloj zaštite Tesla vozilima kontinuiranim nadzorom okoline oko automobila kada je ostavljen bez nadzora. Kada je omogućen, Sentry Mode ulazi u stanje "Standby", poput mnogih kućnih alarmnih sustava, koji koriste vanjske kamere automobila za otkrivanje potencijalnih prijetnji. Ako se otkrije minimalna prijetnja, kao što je netko naslonjen na automobil, Sentry Mode se prebacuje u stanje "Alert" i prikazuje poruku na zaslonu osjetljivom na dodir upozoravajući da njegove kamere snimaju. Ako se otkrije ozbiljnija prijetnja, kao što je netko razbio prozor, Sentry Mode se prebacuje u stanje "Alarm", koje aktivira alarm automobila, povećava svjetlinu središnjeg zaslona i reproducira glazbu na najvećoj glasnoći iz audio sustava automobila.
 
Ako se automobil prebaci u stanje "Alarm", vlasnici će također primiti upozorenje od svoje mobilne aplikacije Tesla koja ih obavještava da se dogodio incident. Moći će preuzeti video snimku incidenta (koji počinje 10 minuta prije vremena kada je prijetnja otkrivena).
 
Nadzorno tijelo je tijekom istrage utvrdilo da, kada je Sentry Mode bio uključen, kamere su kontinuirano snimale sve oko parkiranog vozila, a te su slike bile pohranjene sat vremena. Nakon ažuriranja softvera, kamere su sada prema zadanim postavkama onemogućene. A ako ih korisnik uključi, ne sprema se više od zadnjih 10 minuta snimke.
 
Poseban problem je snimanje bez prethodne obavijesti.
 
Nadzorno je tijelo utvrdilo da su mnoge Tesle parkirane na ulici često snimale sve koji su se približili vozilu, a te su se slike jako dugo čuvale. "Kad bi to radio svaki automobil, imali bismo situaciju da nitko ne bi mogao ići nigdje u javnost a da ga netko ne promatra", riječi su predstavnika nadzornog tijela, koji još naglašava:
 
"Ljudi koji su prolazili pored tih vozila snimljeni su a da toga nisu bili svjesni. A vlasnici Tesla mogli bi se vratiti i pogledati ove slike. Ako je osoba parkirala jedno od ovih vozila ispred nečijeg prozora, mogla bi špijunirati unutra i vidjeti sve što druga osoba radi. To je ozbiljno kršenje privatnosti. Stoga je dobro što je Tesla kritički sagledao situaciju i napravio promjene."
 
Stoga su promjene u postavkama bile nužne.
 
Tesla je obavijestila nadzorno tijelo da su, od pokretanja istrage, izvršili razne promjene u Sentry Mode postavkama. Primjerice, sada reagira samo ako se vozilo dodirne, a ne čim kamere otkriju sumnjivu aktivnost oko vozila. Osim toga, vozilo ne počinje automatski snimati već vlasnik prima upozorenje na svoj telefon.
 
Vozilo i dalje može snimati svojim kamerama, ali samo kada korisnik omogući ovu funkciju. Ako kamera snima, vozilo će prikazati odgovarajuću poruku na touch-screen zaslonu unutar automobila, a prednja svjetla će pulsirati. Ovo obavještava ljude da ih vozilo možda snima.
 
Štoviše, zadana postavka vozila je spremanje zadnje minute snimke, koju vlasnik može povećati na maksimalno 10 minuta. Na kraju, slike se pohranjuju u vozilu, kao što je već bio slučaj, i ne mogu se dijeliti s Teslom.
 
Istraga nadzornog tijela nije rezultirala novčanom kaznom ili drugom sankcijom za Teslu. To je zato što je istraga otkrila da nije Tesla već vlasnici vozila zakonski odgovorni za slike koje snimaju njihovi automobili.
 
Uvijek je odgovornost vlasnika kamere da pravilno postavi kameru i poštuje privatnost drugih ljudi.
 
Više o temi na:
 
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/en/news/tesla-makes-camera-settings-more-privacy-friendly-following-dpa-investigation
 
Image by Urs Widmer from Pixabay
 
#gdprcroatia