Zasigurno nam je u trajnom sjećanju ostao legendarni film "Pulp Fiction" ("Pakleni šund") iz kojeg posebno izdvajamo jednu scenu - scenu "incidentne" situacije.
 
Dva su lika utjelovljena genijalnom izvedbom Samuela L. Jacksona i Johna Travolte svojom nesmotrenošću uzrokovala totalno incidentnu situaciju u njihovoj limuzini.
 
Po nastanku incidenta jedino što im je bilo važno jest traženje sigurnog skrovišta za limuzinu ispunjenu tragovima "incidenta", koje su pronašli kod svog frenda - obiteljskog čovjeka kojeg je odglumio Quentin Tarantino.
 
No, nakon što ih je Tarantinov lik udomio i sakrio limuzinu, dao je do znanja da se incident mora riješiti odmah i u vrlo kratkom vremenu, jer mu supruga dolazi doma za samo 45 minuta.
 
Vrijeme nikako nije na strani ekipice...
 
Nitko od njih trojice ne zna niti nema iskustva u upravljanju ovakvim incidentnim situacijama, posebice ne u tako kratkom preostalom vremenu.
 
Zovu čovjeka koji rješava ovakve situacije i poznat je po uspješnom upravljanju incidentima - Mr. Wolf, živuća legenda.
 
Mr. Wolf je uvijek dostupan i na poziv bez odlaganja dolazi na mjesto incidenta.
 
Odmah po dolasku kaže ključne riječi "Show me!"
 
Traži da ga odvedu do limuzine u garažu, traži sve relevantne informacije o incidentu, želi znati razloge nastanka incidenta, vidjeti sve činjenice i saznati punu istinu. Sve je to nužno za definiranje ispravnih mjera upravljanja incidentom.
 
Nakon izvida svi se vraćaju u kuću i sve su oći uperene u Mr. Wolfa. Panika svakom minutom nesmiljeno raste kako se skraćuje vrijeme u kojem supruga domaćina dolazi doma.
 
Ipak, u tom trenutku Mr. Wolf izgovara ključnu rečenicu: "Mogu li dobiti kavu?"
 
Nije teško zamisliti nervoznu reakciju uspaničene ekipe, čiji su svi pogledi usmjereni na jedinog koji ih može spasiti iz ove situacija, a on, zamislite, naručuje kavu!
 
Mr. Wolf ovime radi vrhunski potez, svjestan da je u incidentnim situacijama panika najveći neprijatelj kao i da mora pokazati svima da on zna upravljati ovakvim situacijama i da ima rješenje, jer mu ovakav slučaj nije prvi koji rješava.
 
Po otpijenom gutljaju friško skuhane kave, Mr. Wolf jednom sitnom gestom daje do znanja domaćinu da je kava izvrsna, i nakon toga se obraća preostaloj dvojici dajući im skroz precizne i nedvojbene upute što moraju učiniti, počevši od pametnog odabira kemikalija za čišćenje, preko metode čišćenja tragova incidenta pa sve do uklanjanja kompromitirajućih detalja na njihovoj odjeći.
 
I stvarno, slijeđenjem njegovim jasnih uputa ekipa u zadanom vremenu uspjeva dovesti situaciju iz stanja panike u konačno rješenje.
 
Na kraju mu se i zahvaljuju i priznaju da im je bila čast biti vođenima u ovakvoj iznimnoj situaciji u kojoj se sami ne znaju snaći.
 
Podsjeća li nas ova scena na ulogu našeg Službenika za zaštitu podataka kad se suočavamo sigurnosnim incidentom i povredom osobnih podataka u našoj organizaciji i kad nam prijeti nadzor nadzornog tijela i sasvim izgledna reputacijska šteta nakon što mediji saznaju za incident?
 
Jel naš Službenik za zaštitu podataka dovoljno iskusan i smiren da upravlja ovakvim situacijama, kad su oči svih članova tima ili cijele organizacije uperene u njegovo čudotvorno rješenje?
 
Imamo li i mi svog Mr. Wolfa u našem timu?
 
#gdprcroatia