Facebook uzima sve naše osobne podatke, svaku informaciju povezanu s nama, uključujući i naše lajkove na raznim stranicama, kako bi nas što bolje isprofilirao za primanje izravnog marketinga.

Facebook prikuplja i obrađuje i naše posebno osjetljive osobne podatke, kao što su politička opredijeljenja ili podatke o seksualnoj orijentaciji, za svrhe izravnog marketinga. 

Prije GDPR-a se za sva prikupljanja naših osobnih podataka i njihovo korištenje za izravni marketing oslanjao na naš dobrovoljni pristanak ili privolu, koju baš i nismo mogli povući. 

Dolaskom GDPR-a mi moramo imati mogućnost povlačenja privole bez ikakve posljedice za nas, pa je Facebook odmah promijenio svoje opravdanje pravnog temelja za daljnje prikupljanje svih naših osobnih podataka na tzv. ugovor između Facebooka i nas kao korisnika, čime je Facebook fino izigrao GDPR pravila i onemogućio korisnicima svako pravo na izbor i kontrolu postupanja s njihovim osobnim podacima.

Rezultat je to tužbi otvorenih od strane NOYB aktivista i odlučnosti EDPB-a u izmjeni prijedloga odluke irskog nadzornog tijela, koje je imalo prilično “blaži” pristup Meta grupaciji.

Najavljena je i kazna od 380 milijuna EUR-a Meta grupaciji.

Sličan slučaj protiv Whatsappa bi trebao završiti tijekom ovog mjeseca.

 

Više o temi na:

 

https://noyb.eu/en/breaking-meta-prohibited-use-personal-data-advertisment

Photo from NOYB

#gdprcroatia