I spomenut ćemo imena, pod prijetnjom tužbe, riskirat ćemo samo da pomognemo brojnim našim sugrađanima.
 
Neki od nas, koji pratimo telekom tržište (op.a. autor ovog posta je radio 22 godine u telekom sektoru u tri operatora), znamo da je Optima Telekom preuzet od strane Telemacha, jednog od tri konvergentna operatora u RH koji pružaju fiksne i mobilne usluge.
 
No, u manjini smo.
 
Tu "manjinu" koriste prevaranti na način da se predstavljaju u ime konkurencije, konkretno operatora Iskona, kao njihovi podangažirani prodavači i nazivaju korisnike Optima Telekoma govoreći im da je Iskon kupio Optima Telekom i da im sada Iskon omogućava bolje usluge, ali je nužno potpisati novi ugovor i instalirati novu opremu.
 
Pri tom prevaranti u ime Iskona nazivaju starije osobe, koje je izgleda lakše prevariti, i traže ih da sklope nove ugovore i instaliraju novu opremu (xDSL routere i IPTV set-top-boxeve) kako bi dalje imali uslugu.
 
Da pojasnimo, ti korisnici ne žele promijeniti svog operatora već vjeruju milim glasovima beskrupuloznih prodavača koji hvataju svaku priliku da pokupe svoju naknadu za "prodanu" uslugu.
 
Pri tom koriste zbunjenost i vjeru korisnika u odmaklim godinama koji pristaju na predloženo bez poznavanja svojih prava i načina zaštite svojih interesa.
 
Korisnici su premalo upoznati da po prodajnom telefonskom razgovoru, da bi novi ugovor bio valjan, moraju na svoju adresu primiti pisane prijedloge ugovora s uvjetima i cijenama usluga i da ih ne moraju potpisati.
 
Korisnici su premalo upoznati da imaju 14 dana vremena da bez ikakvog obrazloženja odbiju sklapanje ikakvog ugovora prethodno sklopljenog na daljinu.
 
No, korisnici su puno premalo upoznati da operatori (ili njihovi podangažirani prodavatelji) znaju iskoristiti trik i poslati korisnicima novu opremu (routere i set-top-boxeve za IPTV uslugu) znajući da korisnici nisu upoznati da im nakon određenog vremena slijede penali za kašnjenje u vraćanju isporučene opreme, u nemalim iznosima.
 
Telekomi, molimo vas pokrenite tužbe protiv nas da vidite što smo sve primili od strane naših čitatelja.
 
Pri tom pozivatelji - prodavači snimaju prodajne pozive iako to u pravilu prešute, a takva snimka im je važna radi dokazivanja prodane usluge.
 
Rezultat ovakvih prijevarnih kampanja je dostava nove terminalne opreme na adresu neupućene starije osobe koja je prepuštena sama sebi da istu aktivira uz potpis dostavljenih ugovora s puno sitnih blijedo-sivih slova koja samo profesionalac (ili bivši profesionalac u tom području, kao autor ovog posta) može razumjeti.
 
Dragi čitatelji, uputite starije članove svojih obitelji.
 
Odmah pišite email na službene email adrese operatora koji vam je poslao novi ugovor i opremu. Jasno im dajte do znanja da ste prevareni prodajnim razgovorom njihovog prodajnog zastupnika.
 
Zatražite pisanu uputu kako bez dodatnog troška vratiti primljenu terminalnu opremu.
 
Istovremeno iskoristite svoja GDPR prava i zatražite ih slijedeće:
 
- Pravo na pristup svojim osobnim podacima pozivajući se na članak 15. GDPR-a
- Tražite kopiju svih osobnih podataka koje taj novi operator, koji vam šalje opremu i ugovore, ima o vama
- Tražite informacije o načinu i vremenu odakle i od kada taj novi "operator" ima vaše osobne podatke sukladno članku 13. i 14. GDPR-a i kojim pravnim temeljem iz članka 6. GDPR-a ih obrađuje
- Tražite kopiju snimke prodajnog razgovora, navodeći broj s kojeg su vas prodavači nazvali, na koji broj su vas zvali,. točno vrijeme i datum
- Skrenite im pozornost da ćete, u slučaju izostanka odgovora, obratiti se HAKOM-u i AZOP-u
 
Neki od prevarenih korisnika zatražili su navedeno, čekamo odgovore.
 
Znamo samo da su bespogovorno pristali o svom trošku preuzeti opremu i ugovore nagrag.
 
Stvar je u tome da sami operatori, uključujući i Iskon, nisu izravno krivi, već se prijevare iniciraju od strane podugovorenih prodavača. Telekomi su odgovorni za njihov angažman i dužni su ih uputiti u pravilno i zakonito postupanje, to savršeno znaju.
 
Image by senivpetro on Freepik
 
#gdprcroatia