Na sreću, nismo imali takva iskustva niti smo čuli za takav slučaj u Hrvatskoj te se nadamo da se kod nas to ne događa.
 
Međutim, vijesti iz Rumunjske daju nam razloga za zabrinutost.
 
Donosimo dva slučaja koja su završila s po 2.000 EUR kazne.
 
Jedan slučaj odnosi se na nama poznatu banku koja je poslala SMS svom klijentu o izvršenom transferu novca, iako transfer nema veze s njim.
 
Naravno, pritužio se nadzornom tijelu za zaštitu osobnih podataka koje je istragom utvrdilo da je banka angažirala vanjsku tvrtku (izvršitelj obrade) koja upravlja sustavom obavještavanja klijenata banke i koja je zabrljala pridijelivši telefonski broj krivom klijentu.
 
Čak 44 puta je taj telefonski broj drugog klijenta pogrešno korišten.
 
Drugi slučaj iz iste zemlje pokazuje kako je druga banka, također, uslijed pogreške u IT sustavima, pošiljala pogrešnim klijentima obavijesti emailom i pri tom otkrivala tuđe podatke o imenu i prezimenu, adresi stanovanja, telefonskom broju, email adresu pa i financijskim i poreznim podacima klijenta.
 
Više o slučajevima:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=ANSPDCP_(Romania)_-_Raiffeisen_Bank_SA&mtc=today
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=ANSPDCP_(Romania)_-_Banca_Comercial%C4%83_Rom%C3%A2n%C4%83_SA&mtc=today
 
Photo from Pexels
 
#gdprcroatia