Odgovor je svakako DA.
No ostaje li nam želja ista ako želimo da to bude Roomba i ako danas saznamo da je proizvođača Roomba usisavača kupio Amazon?
Globalni mediji javljaju da se radi o najopasnijoj i zastrašujućoj akviziciji, koja će imati itekakav utjecaj na privatnost korisnika ovog pametnog usisavača.
Zašto?
Već smo o ovoj temi pisali nekoliko postova, konkretno o tome kako robotski usisavači mogu ući u našu privatnost i ukrasti niz detalja iz našeg privatnog pa i poslovnog života.
Osim prašine mogu "usisati" mnoge detalje iz naših domova, dnevnih i spavaćih soba.
Robot-usisavač odlikuje se svojom autonomnošću, mnoštvu pouzdanih senzora i bazira na skeniranju tlocrta našeg doma i svih prepreka na koje nailazi, inteligentno zaključujući nedostaje li nam možda još jedna fotelja ili komoda u prostoru, koliko soba imamo, jesu li na kat, koliko često i kako brinemo o čistoći, ili o temperaturi u stanu, koliko stolica imamo u kuhinji, fali li nam ormar za pospremiti stvari koje držimo ispod kreveta, jel nam hladno ili vruće...
Pri tom smo sigurni da taj mali nečujan novi član naše obitelji možda ipak u sebi, pored niza senzora, krije i visokokvalitetan mikrofon ili pokoju video-kameru.
Vrlo lako može prepoznati imamo li male djece, psa ili mačku, svađamo li se ili volimo jazz glazbu, jel nam dolaze gosti često ili volimo svirati klavir, kada se tuširamo ili koje nam je radno vrijeme, radimo li od doma ili koju melodiju koristimo kao zvono na mobitelu, niz malih sitnica iz našeg uobičajenog života, kad idemo spavati i spavamo li baš ili šapućemo najintimnije detalje :-)
Dodamo li tome da su današnji autonomni usisavači spojeni putem wifi tehnologije na internet, da se prikupljeni podaci spremaju na cloud i upravljaju aplikacijama na pametnim telefonima, moramo se zapitati upravljamo li našom privatnošću i kako je zaštititi.
Konkretno za Roomba pametni usisavač danas smo naučili da isti ima razvijen odličan sustav "mapiranja" podova našeg doma, s mogućnošću memoriranja do 10 prostora u različitim domovima, koje robotski usisavač automatski prepoznaje i prilagođava kretnje.
Naravno, tu mu pomažu i kamere radi boljeg zaobilaženja prepreka u prostoru i mapiranje istog.
I sad na sve to dolazi Amazon.
Amazon je opsjednut našim podacima još kad je bio online knjižara. Prije skoro dva desetljeća jedan od vodećih managera izjavio je kako tvrtka pokušava „prikupiti što više informacija” kako bi mogla pružiti ljudima preporuke. Kao što se Amazon širi, tako raste i posao prikupljanja podataka.
„Oni slučajno prodaju proizvode, ali oni su prvenstveno podatkovna tvrtka”
Amazon zna puno o nama. Sve što radimo u ekosustavu Amazona: od tisuća pretraživanja koje napravimo na njihovoj aplikaciji ili web stranici do svakog pojedinačnog klika, skrolanja i pokreta mišem.
To je puno podataka – i to je samo početak.
Ljudi koji su iskoristili svoje pravo na pristup svojim osobnim podacima, koje Amazon ima i kojima nam mora dati pristup uz kopiju podataka, dobili su podatke od Amazona isporučene u stotinama datoteka, uključujući desetljeće njihove shopping povijesti i tisuće glasovnih isječaka snimljenih Alexa uređajima.
"Tvrtka je u poziciji prikupljati ogromne količine podataka -- preko svoje shopping platforme, ali i preko svojih prstenastih kamera, Alexa Voice asistenata, web usluga, usluga dostave, usluga streaminga i brojnih drugih poslovnih tokova”.
U našem domu Amazonova Roomba neće usisavati ;-)
Više o temi na:
https://www-businessinsider-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.businessinsider.com/amazon-roomba-vacuums-most-dangerous-threatening-acquisition-in-company-history-2022-8?amp
Photo by Kindel Media from Pexels
#gdprcroatia