S takvom se dvojbom sad bori velika medijska kuća u Belgiji zbog instalacije nenužnih kolačića bez privole posjetitelja web stranice i predoznačenih privola.

Koliko puta se samo susrećemo s web stranicama na kojima nas pozivaju da damo privolu za instalaciju nenužnih marketinških ili statističkih kolačića (npr. Google Analytics), a kvačice ili kućice su već unaprijed postavljene kao da je netko drugi u naše ime dao privolu bez ikakve naše aktivnosti.

Takve privole nisu valjane i nisu zakonite, takve obrade osobnih podataka putem kolačića nisu zakonite i možemo ih prijaviti AZOP-u.

 

Potvrdila je to i presuda Europskog suda u slučaju Planet49 iz 2019. godine:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=CELEX:62017CJ0673

koja jasno potvrđuje da se privola definira isključivo kao nedvojbeno aktivno djelovanje posjetitelja web stranice u cilju izražavanja privole i da se privolom ne smatra samo korištenje web stranice, kretnje mišem, scrollanje stranice i sl.

 

GDPR jasno definira kako zakonita privola mora izgledati, u svojoj uvodnoj izjavi 32.:

"Privola bi se trebala davati jasnom potvrdnom radnjom kojom se izražava dobrovoljan, poseban, informiran i nedvosmislen pristanak ispitanika na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega, poput pisane izjave, uključujući elektroničku, ili usmene izjave."

"To bi moglo obuhvaćati označivanje polja kvačicom pri posjetu internetskim stranicama, biranje tehničkih postavaka usluga informacijskog društva ili drugu izjavu ili ponašanje koje jasno pokazuje u tom kontekstu da ispitanik prihvaća predloženu obradu svojih osobnih podataka."

"Šutnja, unaprijed kvačicom označeno polje ili manjak aktivnosti stoga se ne bi smjeli smatrati privolom."

Na engleskom jeziku uobičajen naziv je "pre-ticked box".


Više o belgijskom slučaju:

https://gdprhub.eu/index.php?title=APD/GBA_(Belgium)_-_85/2022&mtc=today


Photo from Pixabay