Koliko smo puta već pisali o ne toliko poznatim "funkcionalnostima" Amazonove Alexe i da Amazon zapravo nije samo najveća web trgovina već prije svega podatkovna kompanija:
 
https://www.biconsult.hr/gdprcroatia/1380-amazon-nije-samo-najveca-online-trgovina-amazon-je-prije-svega-podatkovna-kompanija
 
Sad prenosimo vijesti o sudskoj tužbi protiv Amazona zbog zlouporabe koju kompanija čini putem svoje Alexe koja je sve prisutnija i u našim domovima i uredima.
 
Prvenstveno se tužba odnosi na osobne podatke koje Alexa kao pametni zvučnik prikuplja putem svojeg pametnog mikrofona, a sve s ciljem ciljanog oglašavanja.
 
Amazon analizira naredbe korisnika Alexe i njihovu interakciju te na temelju njih zaključuje interese korisnika i pruža izravni marketing.
 
Npr. ako putem Alexe naručimo toaletni papir ili neku pjesmu s Amazon Music platforme, definitivno ćemo dobiti izravne oglase na svim platformama na kojima se Amazon oglašava.
 
Naravno, bez našeg znanja i pristanka kao korisnika Alexa virtualnog asistenta.
 
A GDPR to traži u svom članku 22. kao što se dodatno na virtualne asistente odnose i obveze definirane kroz Smjernice EDPB-a u čijoj je izradi aktivno sudjelovao i GDPR Croatia:
 
https://edpb.europa.eu/our-work-tools/our-documents/guidelines/guidelines-022021-virtual-voice-assistants_en
 
 
Više o tužbi protiv Amazona:
 
https://www.geekwire.com/2022/lawsuit-alleges-amazon-uses-alexa-interactions-for-ad-targeting-without-users-knowledge-or-consent/
 
 
 
Photo from Pexels