U lipnju 2022. mreža europskih organizacija za zaštitu potrošača, koju podupire Europska Komisija, poslala je WhatsAppu drugo pismo u kojem ponavlja svoj zahtjev da potrošači moraju biti jasno obaviješteni o poslovnom modelu društva WhatsApp, a posebno o tome ostvaruje li društvo WhatsApp prihode od komercijalnih politika koje se odnose na osobne podatke korisnika.
 
Ta mreža poslala je prvo pismo WhatsAppu u siječnju 2022. nakon upozorenja Europske organizacije za zaštitu potrošača (BEUC) i osam njezinih udruga članica o nepoštenim praksama u kontekstu izmjena uvjeta pružanja usluga i politike privatnosti WhatsAppa, o čemu smo pisali više puta:
 
https://www.biconsult.hr/gdprcroatia/1796-whatsapp-ne-laze-vec-samo-ponekad-ne-govori-istinu
 
Prvim je pismom Whatsapp pozvan pojasniti sljedeće:
 
- Kako WhatsApp osigurava potrošačima razumijevanje posljedica prihvaćanja izmjena uvjeta pružanja usluga
 
- Kako WhatsApp koristi osobne podatke potrošača u komercijalne svrhe i razumiju li potrošači da WhatsApp te podatke dijeli s drugim tvrtkama na Facebooku/Meti ili trećim stranama
 
- Kako WhatsApp osigurava da potrošači mogu odbiti prihvaćanje novi uvjeta pružanja usluga, posebno s obzirom na to da stalne obavijesti unutar aplikacije potiču potrošače da prihvate odgovarajuće promjene
 
- Koje mjere WhatsApp namjerava poduzeti u pogledu onih potrošača koji su već prihvatili izmijenjene uvjete pružanja usluga pod lažnim pritiskom uskraćivanja mogućnosti korištenja Whatsappa
 
Na ovo prvo pismo Whatsapp je odgovorio.
 
Međutim, odgovori Whatsappa su bili neprihvatljivi i sad su suočeni s rokom do srpnja 2022. za odgovore na drugo pismo.
 
https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions/social-media-and-search-engines_en#google