I u RH svjedočimo brojnim uspješno pozicioniranim online trgovinama odjećom i obućom, i našom analizom utvrdili smo da ih je zavidan broj u inozemnom vlasništvu, odnosno, dijelom međunarodnog lanca online trgovina.
Nedavno smo i pisali o tome potaknuti nezadovoljstvom nekih kupaca koji su se nama izravno javili za pomoć kako zaštititi svoja GDPR prava, jer nisu mogli pronaći tražene informacije ni neki tekst o zaštiti osobnih podataka kupaca kroz Politiku privatnosti ili Izjavu o zaštiti podataka.
Naravno, sve zapravo kreće od nezadovoljstva samom kupnjom ili kvalitetom, nedovoljnom transparentnošću rokova isporuke, neočekivanih kašnjenja u isporukama, do nemogućnosti izravnog kontaktiranja s korisničkom službom.
Štoviše, dodatni problem nastaje upravo u nemogućnosti izravne komunikacije, jer neke trgovine omogućuju zaprimanje prigovora samo putem online obrasca a povratno odgovaraju emailom bez da je moguće vidjeti inicijalni zahtjev kupca čiji tekst je kupcu zapravo nedostupan. Praktički, ni sam kupac ne može dokazati što je tražio ili pitao, pa čak i kad se radi o zahtjevima za svojim pravima iz članaka 15-22. GDPR-a.
Ovim putem apeliramo na online trgovine na važnost zakonitog poštenog i transparentnog odnosa s kupcima i u području postupanja s osobnih podacima, a što GDPR nalaže u svom članku 5. kao temeljno načelo svake obrade osobnih podataka, kakvo ujedno može pridonijeti podizanju povjerenja kupaca.
U suprotnome se mogu dogoditi slučajevi nalik ovom slučaju iz Španjolske u kojem je online trgovini izrečena kazna od 3.000 EUR zbog banalnih neusklađenosti kao što su nedostatak i nedostupnost Politike privatnosti, uzimanje osobnih podataka kupca bez njegovog pristanka i instaliranje nenužnih marketinških i statističkih (Google Analytics) kolačića bez informacije o tome i valjane prethodne privole.
Iznos kazne od 3.000 EUR je naknadno smanjen na 1.800 EUR jer je online trgovina odmah priznala krivicu i platila kaznu.
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_(Spain)_-_PS/00603/2021&mtc=today
Photo from Pexels