Na prvi pogled, ništa strašno...
Tko bi se mogao okoristiti podacima o našim narudžbama hrane?
Jel bi ikome značila išta neka informacija o učestalosti narudžbe brze ili ne previše zdrave hrane, osim možda osiguravajućoj kući da nam ponudi prilagođenu policu životnog ili zdravstvenog osiguranja?
Ili možda podaci o lokacijama s kojih naručujemo, kojima se otkriva vrijeme i adresa na kojoj smo bili, možda su to adrese ureda ili adrese stanovanja ili adrese na kojima i nismo smjeli biti u danom trenutku. Možda su i tajne adrese.
Ili pak mobilni telefoni i adrese stanova poznatih ili javnih osoba.
Da stvari mogu biti i gore od toga pokazuje nam slučaj iz Rusije gdje je, navodno zlonamjernim postupkom jednog zaposlenika, iz Yandex Food platforme iscurilo podataka za 58.000 korisnika.
Među njima se nalaze i pripadnici vojnih i tajnih službi, čije su lokacije i detaljne pisane instrukcije kako doći do njih otkrivene, kao i navodna tajna adresa stana Putinove ljubavnice i "tajne" kćeri.
Poanta ovog posta je da svaka tvrtka koja prikuplja osobne podatke svojih korisnika, mora osigurati najviše razine sigurnosti i otpornosti na cyber napade, bez obzira dogodili se oni izvana ili djelovanjem zaposlenika iznutra.
Svaki zaposlenik mora biti educiran, redovito osvještavan o online prijetnjama i sve raširenijim metodama socijalnog inženjeringa i phishinga, ali isto tako poslodavac mora osigurati mjere kojima sprječava rijetku ali moguću zlu namjeru pojedinog zaposlenika.
Ista u konačnici ima negativni učinak na same korisnike, na nas - obične ljude, koji želimo da su naši osobni podaci i dalje sigurni i privatni.
https://www.theverge.com/2022/4/3/23008658/data-leak-russian-delivery-app-dining-habits-secret-police-yandex-food
Photo from theverge.com