Da ovakav način razmišljanja, kakav je vrlo raširen kod nas, može dovesti i do kazne od 5.000 EUR, pokazuje nam slučaj iz Italije.
 
Kažnjena marketinška tvrtka je priznala nadzornom tijelu da prikuplja javno dostupne podatke s web stranica i iz Google tražilice i da ih koristi za marketinške svrhe, konkretno, za marketing putem telefonskih poziva.
 
Nadzorno tijelo je jasno reklo da se osobni podaci, bez obzira što su javno dostupni, ne mogu koristiti za bilo kakvu svrhu.
 
Određena organizacija, tvrtka ili sam pojedinac javno objavljuje kontaktne osobne podatke s nekom određenom svrhom, na primjer sa svrhom ostvarivanja poslovnog kontakta ili uspostave profesionalne suradnje s vlastitim ili potencijalnim klijentima.
 
Međutim, ti osobni podaci nisu javno objavljeni da bih ih bilo tko skidao u stavljao u vlastite baze potencijalnih korisnika ili primatelja marketinških poziva ili poruka.
 
Iz tog razloga krši se GDPR, odnosno, marketinška tvrtka koja tako "skida" s weba i Google tražilice kontakte drugih osoba nema valjani pravni temelj za njihovu obradu.
 
Istu paralelu možemo parafrazirati s primjenom u Hrvatskoj: činjenica da su putem raznih javnih registara objavljeni osobni podaci pojedinaca, nikako ne znači da možemo skidati te podatke radi naše želje da im prodamo kuhinjske lonce.
 
Javna objava ima svoju ograničenu svrhu objave, a svako drugo postupanje s istim osobnim podacima mora slijediti vrlo važnu uvodnu odredbu (50) GDPR-a koja kaže:
 
"Obrada osobnih podataka u svrhe različite od svrha za koje su podaci prvotno prikupljeni smjela bi se dopustiti samo ako je obrada usklađena sa svrhama za koje su osobni podaci prvotno prikupljeni.
 
Radi utvrđivanja je li svrha nastavka obrade usklađena sa svrhom prvotnog prikupljanja osobnih podataka, voditelj obrade nakon ispunjavanja svih zahtjeva zakonitosti izvorne obrade trebao bi uzeti u obzir, među ostalim, svaku vezu između te svrhe i svrhe planiranog nastavka obrade, kontekst u kojem su prikupljeni osobni podaci posebno opravdana očekivanja ispitanika koja se temelje na njihovom odnosu s voditeljem obrade u pogledu daljnje uporabe podataka, prirodu osobnih podataka, posljedice planiranog nastavka obrade za ispitanike i postojanje primjerenih zaštitnih mjera u izvornoj i planiranoj daljnjoj obradi."
 
Svo to prikupljanje osobnih podataka s weba i Google tražilice radilo se bez znanja pojedinaca o čijim se osobnim podacima radilo, i ni na koji način ih se nije pitalo za privolu, kako za prikupljanje njihovih podataka, tako ni za marketing putem telefona.
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=Garante_per_la_protezione_dei_dati_personali_(Italy)_-_9756869
 
 
 
Photo by ANTONI SHKRABA from Pexels