Svi koji nas pratite znate da smo u posljednje vrijeme često javljali o stajalištima nadzornih tijela o nezakonitosti Google Analytics s obzirom da se putem tog, inače odličnog, analitičkog alata prenose osobni podaci posjetitelja web stranice (IP adresa) u Google Inc. u SAD, kakav prijenos presudom Europskog suda iz srpnja 2020. više nije moguć bez osiguranja dodatnih mjera zaštite.
 
Nakon izrečenog stajališta EDPS-a (European Data Protection Supervisor) Europskom parlamentu, odluke austrijskog nadzornog tijela za zaštitu podataka koje je proglasilo Google Analytics nezakonitima, oštrih stavova i otvorenih istraga u Norveškoj i Nizozemskoj, cijelu temu je na određen način zaključilo francusko nadzorno tijelo CNIL proglašavanjem Google Analytics nezakonitim.
 
Svježa vijest je da Google, izgleda, postaje svjestan da pitanje nezakonitosti prijenosa osobnih podataka moraju riješiti ukoliko žele da Google Analytics bude usklađen s EU regulatornim okvirom, odnosno, GDPR-om i ePrivacy Direktivom, ogromnim iskorakom u zaštiti privatnosti posjetitelja web stranica.
 
IP adresa koju Google prikuplja putem Google Analytics alata omogućuju im da mogu jednoznačno identificirati i locirati pojedinu osobu i njegov uređaj, a dalje pratiti njegovo ponašanje na internetu.
 
Početkom slijedeće godine, prema najavama, dolazi nam tzv. Google Analytics 4, kojim se više neće prikupljati i obrađivati IP adrese posjetitelja web stranica.
 
Štoviše, glavni čovjek Google Analyticsa potvrđuje da za istu svrhu alata - analitiku web lokacije, više nije potrebna IP adresa.
 
IP adresa će se u Google Analytics 4 rješenju anonimizirati, međutim, moramo reći da tek treba vidjeti radi li se o stvarnoj anonimizaciji, odnosno, potpunoj nemogućnosti povratnog identificiranja pojedinog korisnika.
 
Google bi ovakvim potezom mogao osigurati održivost Google Analyics alata s obzirom na EU regulatorni okvir, no, otvara se pitanja kakav će biti utjecaj na marketinške aktivnosti i mogućnost oglašivača da točno lociraju ciljane korisnike kojima žele ponuditi izravni oglas.
 
Ne smijemo zaboraviti da se poslovni model Googlea temelji na praćenju korisnika internet usluga i prikupljanju što više informacija o nama.
 
Je li Google zaista odlučio barem malo odustati od svog modela koji mu donosi stotine milijardi dolara prihoda? Odgovor ne znamo u ovom trenutku...
 
https://www.thedrum.com/news/2022/03/16/google-analytics-nixes-ip-address-logging-new-privacy-play
 
 
 
Photo from www.thedrum.com