Donosimo friško objavljeno rješenje AZOP-a temeljem prijave pojedinca koji navodi kako su u članku na portalu neovlašteno objavljeni njegovi osobni podaci – ime i prezime te honorar koji je ostvario za posao obavljen u sklopu projekta Škola za život te da je došlo do povrede njegovog prava na zaštitu osobnih podataka.

U provedenom postupku, utvrđeno je da je za objavu osobnih podataka u sklopu članka postojala pravna osnova iz članka 6. Opće uredbe o zaštiti podataka te da objavom navedenog opsega osobnih podataka nisu povrijeđena prava podnositelja zahtjeva, odnosno da navedena obrada nije bila prekomjerna, naročito uzimajući u obzir opseg objavljenih podatka te činjenici da se u konkretnom slučaju radi o trošenju javnih sredstava.

Stoga, zahtjev za utvrđivanje povrede prava na zaštitu osobnih podataka odbijen je kao neosnovan.

Naime, Zakon o medijima, kao poseban zakon, predstavlja zakonsku osnovu za prikupljanje i obradu osobnih podataka sukladno članku 6. stavak 1. Opće uredbe o zaštiti podataka. Navedeni zakon propisuje uvjete pod kojima se informacije mogu objavljivati kao i prava i obveze novinara (nakladnika), medijska načela i obveze.

Voditelj obrade u konkretnom je slučaju zakonito prikupio i javno objavio osobne podatke podnositelja zahtjeva, budući da ima pravnu osnovu za prikupljanje informacija koje mogu sadržavati osobne podatke fizičkih osoba sukladno Zakonu o medijima i da ima pravo informirati javnost o pitanjima od javnog interesa.

Nema povrede prava na zaštitu privatnosti ako u pogledu informacije prevladava opravdani javni interes nad zaštitom privatnosti u odnosu na djelatnost novinara ili na informaciju (članak 8. Zakona o medijima), a upravo u ovom slučaju prevladava javni interes za informacijama jer je riječ o isplati sredstava vezano za rad u sklopu projekta „Podrška provedbi Cjelovite kurikularne reforme” u kojemu je nositelj projekta Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a koji sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.

Isto tako, uzimajući u obzir načela obrade iz članka 5. Opće uredbe o zaštiti podatka, naročito načelo smanjenja količine podataka, potrebno je istaknuti kako je voditelj obrade obrađivao osobne podatke podnositelja zahtjeva u minimalnom opsegu (ime i prezime, trajanje, vrstu ugovora te ugovoreni iznos).

Potrebno je naglasiti kako pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno te se isto može obrađivati pod uvjetima koji su definirani posebnim propisima.

U konkretnom slučaju se radi o podacima koji se tiču potrošnje javnih sredstava, a koje bi radi transparentnog rada tijela javne vlasti trebale biti dostupne, imajući u vidu odredbu članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. U predmetnom slučaju radi se o potrošnji sredstava tijela javne vlasti, što predstavlja raspolaganje javnim odnosno proračunskim sredstvima. Za navedenu informaciju se zakonom podrazumijeva javni interes odnosno pravo svih fizičkih i pravnih osoba da znaju na koji se način i u koju svrhu koriste javna sredstva.

Rješenje AZOP-a je ovdje:

https://azop.hr/wp-content/uploads/2022/01/Rjesenje-objava-osobnih-podataka-u-medijima.pdf