Zamislimo ovakvu situaciju.
 
Odemo danas u našu banku i zatražimo nenamjenski kredit po svejedno kolikim kamatama, samo da nam isplate novce na račun što prije.
 
Po isplati, odmah se vratimo u banku i kažemo:
 
"Prema članku 17. GDPR-a, imam pravo tražiti brisanje osobnih podataka, pa vas molim da izbrišete sve moje osobne podatke iz vaših evidencija, uključujući i podatke o mom kreditu."
 
Na prvi pogled izgleda zanimljiva ideja, ali nekako neće proći, jel tako?
 
Zašto?
 
AZOP je objavio svoj odgovor na upit na svojim web stranicama u kojima, između ostalog kaže:
 
...pravni temelj za obradu osobnih podataka ispitanika u konkretnom slučaju moguće pronaći u okviru članka 6. stavka 1. točke b) GDPR-a, budući da se radi obradi podataka koji su NUŽNI RADI IZVRŠAVANJA UGOVORNOG ODNOSA, a podaci koji su nužni za ostvarenje ugovornog odnosa ne potpadaju pod uvjete iz članka 17. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka.
 
Drugim riječima, osobni podaci nužni za realizaciju nekog ugovora koji smo sklopili, a tu spada i ugovor o kreditiranju, moraju se obrađivati i ne smiju se brisati, bez obzira koliko puta mi to tražili.
 
Mi imamo pravo tražiti brisanje naših osobnih podataka, ali samo u slijedećim slučajevima:
 
- ako su naši podaci prikupljeni temeljem naše privole i mi smo je povukli
 
- ako smo podnijeli prigovor na neku obradu naših osobnih podataka i u pravu smo
 
- ako se naši osobni podaci obrađuju bez valjanog pravnog temelja (npr. ugovor, temeljem propisa i sl.)
 
- ako se moraju brisati jer tako neki propis nalaže
 
 
https://azop.hr/pravo-na-brisanje-osobnih-podataka-2/
 
 
 
 
 
 
Photo by Mikhail Nilov from Pexels