Idemo skroz praktično proći kroz žive primjere:
...................................
20.000 EUR kazne zbog pošiljanja marketinških poruka temeljem "usmene" privole
Prilika nam je sad ponoviti gradivo kroz pojednostavljena pravila korištenja email adresa za marketinške svrhe:
- Marketinški mailovi smiju se slati na email adrese fizičkih osoba koje su dale svoju jasnu i aktivnu privolu za primanje marketinških oglasa
- Bez privole se ne smije slati marketinške emailove fizičkim osobama s kojima nemamo nikakav poslovni odnos, koji nisu naši klijenti, kupci, potrošači ili članovi.
- Marketinški emailovi mogu se bez privole slati vlastitim kupcima, klijentima, potrošačima ako im šaljemo oglas za koji smo sigurni da je usko povezan s prethodno konzumiranom našom uslugom ili proizvodom, da je u interesu primatelja i da primatelji razumno očekuju takve oglase (npr. škola stranih jezika javlja polaznicima 2. stupnja da na jesen organizira i 3. stupanj), a pri tom im moramo dati jasno istaknuto pravo na prigovor uključujući i promptno brisanje iz mailing liste i prestanak slanja oglasa.
Usmene privole je praktički nemoguće dokazati, osim ako imamo svjedoke. Primjer je ovo iz Grčke:
https://gdprhub.eu/index.php?title=HDPA_(Greece)_-_48/2021&mtc=today
...................................
15.000 EUR kazne zbog nepoštivanja prigovora primatelja maila
Radi se o jednom od najsnažnijih prava svakog od nas pojedinaca da prigovorimo na daljnje primanje marketinških ili promotivnih emailova, poruka ili pošte - jednom riječju izravnog marketinga naslovljenog baš na naše ime ili naš broj ili email.
To je naše PRAVO NA PRIGOVOR iz članka 21. GDPR-a.
O tom pravu moramo biti jasno i naglašeno informirani prilikom zaprimanja bilo koje vrste izravnog marketinga.
Imamo u svakom trenutku besplatno i neopozivo pravo prigovoriti, i naše se email adrese, tel. brojevi ili ime i prezime više ne smiju koristiti u tu svrhu.
Primjer je ovdje iz Španjolske:
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_(Spain)_-_PS/00255/2021&mtc=today