Po izvješću koje ovdje želimo podijeliti, postoji.
 
Nikako ne možemo provjeriti autentičnost i točnost ovih podataka, ali ćemo izdvojiti neke od nalaza koje možete i sami provjeriti uvidom na stranicu:
 
https://www.greens-efa.eu/biometricsurveillance/
 
 
Rekli bismo da je u ovom slučaju sreća da Hrvatska ne spada u zapadnu Europu, jer tamo takve tehnologije "cvijetaju".
 
Međutim, takve tehnologije prisutne su i u Hrvatskoj, ako dobro zumiramo interaktivnu kartu na ponuđenom linku. Spominju se:
 
 
- Antiteroristička jedinica Lučko
- MUP
- Policija
- ABIS (ne znamo tko je to)
 
 
Mi ćemo samo podsjetiti na dokument Smjernica o tehnologiji prepoznavanja lica Vijeća Europe je 28.01.2021., temeljen na Konvenciji 108 tog Vijeća o zaštiti pojedinaca pri automatiziranoj obradi osobnih podataka.
 
Izdvojit ćemo ključne postavke nove regulative:
 
 
REGULATORI I NADZORNA TIJELA
 
- Biometrijski podaci definitivno spadaju u skupinu posebnih kategorija osobnih podataka
 
- Potrebna je izričita privola ili zaista posebne okolnosti uvjerljivog javnog interesa ili životnog interesa pojedinca
 
- Ključ je u argumentiranju NUŽNOSTI korištenja biometrije za svrhu zbog koje želimo istu koristiti. Jel zaista nužna ili postoje drugi načini da ostvarimo isti cilj?
 
- Biometrijom ne identificiramo samo pojedinu osobu, već otkrivamo stanje duha te osobe, unutarnje osjećaje, mentalno zdravlje kakvi se podaci mogu iskoristiti u mnoge neželjene svrhe
 
 
JAVNA TIJELA I TIJELA JAVNE VLASTI
 
- Tijela javne vlasti ne mogu temeljiti prikupljanje biometrije putem privole s obzirom na neravnopravan položaj fizičkih osoba i javnih tijela, stoga tijela javne vlasti mogu to raditi samo temeljem nacionalnog zakona koji bi im to omogućio
 
- Pri tom se korištenje biometrije treba ograničiti samo na nacionalnu sigurnost i slične svrhe uz jasno propisane okvire kroz nacionalne zakone
 
 
PRIVATNI SEKTOR
 
- moguće je isključivo temeljem izričite, posebne, informirane, slobodne privole pojedinca. Točka.
 
- stoga je korištenje tehnologije prepoznavanja lica moguće samo u kontroliranom prostoru u kojem se mogu verificirati osobe
 
- s obzirom na obvezu dobivanja privole, mora se osigurati alternativno rješenje za postizanje iste svrhe, npr. RFID kartica ili PIN
 
- sam dolazak i prolazak kroz područje obuhvaćeno tehnologijom prepoznavanja lica NIJE isto što i IZRIČITA PRIVOLA
 
- privatni sektor ne može koristiti tehnologiju prepoznavanja lica u nekontroliranom prostoru kao što su trgovački lanci ili za detektiranje interesa pojedinaca, oglašavanje ili za svrhe privatne zaštite
 
 
DEVELOPERI, PROIZVOĐAČI I PRUŽATELJI USLUGA
 
- točnost, pouzdanost i dokazana istestiranost sustava je obvezna
 
- ne smije doći do pogreški i detektiranja spola, boje kože, morfologije, starosti i posljedične diskriminacije
 
- detektiranje posebnih stanja pojedinca, kao npr. invaliditet ili oboljenje mora biti predmetom posebnih zaštitnih mjera
 
- obvezno je obnavljanje podataka radi točnosti algoritama
 
- mora se skretati pozornost korisnicima takvih sustava na obveznu transparentnost i informiranost pojedinaca koji dolaze u perimetar sustava
 
- moraju osigurati punu pouzdanost i dokazati da su ispunili sve uvjete GDPR principa Privacy-by-default and by-design
 
 
KORISNICI SUSTAVA
 
- moraju osigurati punu dobrovoljnost pojedinca da bude predmetom prepoznavanja lica
 
- moraju osigurati da ne postoje posljedice na pojedince koji slučajno uđu u perimetar kamera sustava
 
- DPIA (Data Protection Impact Assessment) ili Procjena učinka na zaštitu podataka mora se provesti prije nego se sustavi aktiviraju i redovito nakon toga.
 
 
Pročitajte Smjernice Vijeća Europe na ovom linku:
 
https://rm.coe.int/guidelines-on-facial-recognition/1680a134f3