Stajalište je to španjolskog nadzornog tijela koje je kaznilo banku iznosom od čak 50.000 EUR zbog pošiljanja kuverte svom klijentu na kojoj su bili komercijalni oglasi o uslugama banke.
 
Problem je nastao u tome što je taj klijent već prije iskoristio svoje pravo na prigovor na izravni marketing iz članka 21. GDPR-a kojim se usprotivio daljnjem primanju izravnog marketinga od strane banke.
 
Dvije godine nakon što je banka zaprimila takav zahtjev i uklonila ga iz svih popisa primatelja izravnog marketinga, poslala mu je pismo s informacijama o ugovorenim uslugama banke, što nije sporno.
 
Sporno je to što se na kuverti nalaze marketinške obavijesti o uslugama banke.
 
Banka je, naravno, stajala iza svoje tvrdnje da se ovdje ne radi o obradi osobnih podataka u svrhe izravnog marketinga, s čim bi se i mogli složiti.
 
No, nadzorno tijelo je utvrdilo da pošiljanje kuverte s marketinškim oglasima na njoj predstavlja komercijalno oglašavanje s marketinškom svrhom i da je banka morala osigurati valjani zakoniti temelj da bi to mogla raditi prema klijentu.
 
S obzirom da je već klijent prigovorom zatražio uklanjanje svojih adresa iz marketinških komunikacija, banci je preostalo to raditi jedino temeljem privole klijenta, što su propustili.
 
Priznat ćemo, izrečena kazna je vrlo visoka, no, posrijedi je i činjenica da je kažnjena banka već bila kažnjavana zbog nepoštivanja GDPR-a.
 
Više o španjolskom slučaju:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_(Spain)_-_PS/00259/2020&mtc=today
 
Photo by Rhodi Lopez on Unsplash