Velik broj trgovina, operatora ili pružatelja javnih usluga u Hrvatskoj temelji svoje poslovanje na telefonskoj prodaji i marketingu, izravno pozivajući potencijalne ili sadašnje klijente ili uz pomoć posrednika - unajmljivanjem pozivnih centara specijaliziranih za takve vrste usluga.
 
S druge strane se nalaze tisuće potencijalnih klijenata koji su upisom u HAKOM Registar “NE ZOVI” formalno zatražili zabranu pozivanja njihovih mobilnih ili fiksnih brojeva u svrhe prodaje i marketinga.
 
Registar "NE ZOVI" je besplatni javni Registar telefonskih brojeva potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona ili SMS i MMS poruka u svrhu promidžbe i prodaje, a propisan je Zakonom o zaštiti potrošača.
 
U inozemstvu se uobičajeno koristi naziv "Robinson list".
 
Ukoliko ne želimo da nas trgovci kontaktiraju kako bi nam prodali neku uslugu ili proizvod putem telefona razmislimo o upisu naših telefonskih brojeva u Registar "NE ZOVI".
 
Brojeve upisane u Registar trgovci ne smiju zvati ili na te brojeve slati promidžbene ili prodajne poruke.
Brojeve upisuje (ili ispisuje) pojedini telekom operator na zahtjev potrošača (potpisnika ugovora s operatorom) u roku od 7 dana od zaprimanja zahtjeva. HAKOM ne upisuje ili ispisuje brojeve, a nadležan je za postupanje operatora u slučajevima spornih zahtjeva za upis/ispis.
Registar "NE ZOVI" je javan i prikazuje samo tri informacije: je li pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u registar. Ostale informacije vezane uz broj upisan u Registar "NE ZOVI" nisu dostupne.
Zahtjevi se predaju isključivo kod svog telekom operatora, besplatno.
 
Više informacija o Registru "NE ZOVI"
 
https://www.hakom.hr/hr/e-registar-ne-zovi/224
 
Za kršenje Zakona o zaštiti potrošača, odnosno kontaktiranje brojeva upisanih u Registar u svrhu promidžbe i prodaje od strane trgovaca, nadležan je Državni inspektorat.
 
Međutim, osim samog kršenja propisa u području zaštite potrošača, ovdje se može raditi i o kršenju GDPR-a, točnije kršenju prava na prigovor iz članka 21. GDPR-a ali i članka 107. Zakona o elektroničkim komunikacijama ako se radi o automatiziranim pozivima ili porukama.
 
Nepoštivanje prava korisnika je jednu španjolsku energetsku kompaniju koštalo 12.000 EUR kazne temeljem prijave samo jednog korisnika koji je zatražio da ga se ne zove zbog prodaje i marketinga:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_(Spain)_-_PS/00258/2020&mtc=today