Od samog početka uvođenja epidemioloških mjera po prvi puta uočavamo i konkretne mjere kojima se, osim sprječavanja širenja zaraze, organizatorima svadbenih svečanosti određuju i mjere zaštite osobnih podataka i osnovne mjere informacijske sigurnosti.
 
Nikad prije nismo unutar epidemioloških mjera uočili egzaktno definirane rokove zadržavanja evidencija sudionika i način postupanja s tim evidencijama nakon isteka roka od 14 dana od svadbene svečanosti.
 
Moramo biti svjesni da se organizatorima vjenčanja nalaže prikupljanje podataka o zdravlju gostiju kako posebnih kategorija osobnih podataka, čije neovlašteno otkrivanje može za te osobe stvoriti visoke rizike na prava i slobode.
 
Ovo su mjere:
 
- Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti ispunjavaju li sve osobe koje će biti na svadbenoj svečanosti propisane uvjete i osigurati da sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti budu prethodno odgovarajuće informirane o obradi njihovih osobnih podataka u svrhu provjere ispunjavanja uvjeta, što osobe potvrđuju svojim potpisom.
 
- Ispunjavanje propisanih uvjeta dokazuje se EU digitalnom COVID potvrdom ili potvrdom izdanom od nadležnog liječnika ili nadležne zdravstvene ustanove.
 
- Organizator svadbene svečanosti obvezan je Popis prisutnih na svadbenoj svečanosti dostaviti, u excel tablici (Prilog 2 Odluci) nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite u roku od 48 sati od početka svadbene svečanosti.
 
- Organizator svadbene svečanosti je popis svih osoba koje su bile na svadbenoj svečanosti obvezan čuvati 14 dana, a prikupljeni osobni podaci mogu se koristiti isključivo radi provjere ispunjavanja propisanih uvjeta, a sve u skladu s propisima kojima je uređena zaštita osobnih podataka.
 
- Protekom obveznog roka čuvanja od 14 dana organizator svadbene svečanosti obvezan je izbrisati cjelokupni informatički zapis osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti i sve u njemu sadržane osobne podatke (ako je popis vođen automatski) te na odgovarajući siguran način (koji onemogućuje neovlašten pristup i moguću zlouporabu sadržanih osobnih podataka) uništiti papirnati oblik istog popisa osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti.
 
 
Ujedno nam je žao da ovakve mjere nisu utvrđivane i ranije za druge vrste okupljanja ili poslovnih aktivnosti, posebice s aspekta egzaktno definiranih rokova zadržavanja evidencija i načina postupanja s njima.
 
Stoga je ovo, na neki način, poziv svim organizacijama da pronađu svoje stare tablice ili evidencije osoba, gostiju, posjetitelja, zaposlenika, učenika i da ih na siguran način trajno unište.
 
Nove epidemiološke mjere Stožera su ovdje:
 
https://www.koronavirus.hr/ogranicavanje-okupljanja-i-druge-nuzne-epidemioloske-mjere-i-preporuke/870